سه شنبه 29 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت روح الله قاسمی، دانشجوی سابق دانشگاه شيراز، محمد حسين محبوبيان، فعال دانشجويی دانشگاه آزاد، دانشجونيوز و کميته گزارشگران حقوق بشر

آخرين خبرها از ايران حاکی از آن است که روح الله قاسمی، دانشجوی سابق دانشگاه شيراز و فارغ التحصيل رشته جامعه شناسی اين دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد، پس از احضار به اداره اطلاعات شهر شيراز بازداشت شده و از سرنوشت وی و دلايل بازداشتش هيچ خبری در دسترس نيست.

به گزارش دانشجونيوز، بازداشت اين دانشجوی سابق دانشگاه شيراز و فارغ التحصيل رشته جامعه شناسی اين دانشگاه روز يکشنبه صورت گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفته می شود روح الله قاسمی در پی احضار از سوی اداره اطلاعات شيراز، به اين اداره مراجعه و بازداشت شده است. وی که هم اکنون معلم علوم دوره راهنمايی مدارس روستايی شهرستان قائميه می باشد در طول دوران تحصيل در دانشگاه شيراز چندين بار به کميته انضباطی دانشگاه احضار شده بود. تا کنون خبری از محل نگهداری و اتهامات روح الله قاسمی در دست نيست اما به نظر می رسد وی در بازداشتگاه مرکزی اداره اطلاعات شيراز موسوم به پلاک ۱۰۰ به سر می برد. لازم به ذکر است که وی از بيماری های جسمانی رنج می برد. بازداشت وی از سوی آشنايانش بی دليل و غير منتظره عنوان شده و بر نگرانی های آنها افزوده است.

***

بازداشت محمد حسين محبوبيان، فعال دانشجويی دانشگاه آزاد و مسئول نشريه تلنگر

کميته گزارشگران حقوق بشر - محمدحسين محبوبيان، از فعالان دانشجويی دانشگاه آزاد واحد تهران، روز شنبه هفته جاری، در مقابل درب دانشگاه توسط ماموران لباس شخصی بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شده است.

منابع خبری گزارش داده اند محمدحسين محبوبيان، فعال دانشجويی و از مسئولين نشريه دانشجويی «تلنگر»، که هفته گذشته توسط حراست دانشگاه آزاد واحد تهران احضار و مورد پرس و جو قرار گرفته بود، بعد از ظهر روز شنبه ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۰، هنگام خروج از دانشگاه، توسط سرنشينان يک خودرو که يکی از آنان مجهز به بيسيم بود، متوقف و بعد از لحظاتی گفتگو، با توسل به زور، وی را سوار خودرو کرده و از محل دور شده اند.

بر اساس اين گزارش، هنگام دستگيری و توسط به زور برای انتقال محبوبيان، دو تن از ماموران لباس شخصی موتور سوار، مانع از حضور و تجمع دانشجويانی شدند که شاهد بازداشت اين فعال دانشجويی بودند.

اين در حالی است که هنوز از علت دستگيری، محل بازداشت و سرنوشت اين فعال دانشجويی خبری منتشر نشده و مراجعات خانواده وی به دادگاه انقلاب، نتيجه ای در بر نداشته است.

گفتنی است، طی هفته های اخير و در آستانه روز دانشجو، گروهی از فعالان دانشجويی و دانشجويان دانشگاههای مختلف ايران مورد تهديد، احضار و بازداشت قرار گرفته و برای گروهی از آنان نيز، احکام انضباطی و قضايی صادر شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016