سه شنبه 29 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست جمعی از دانشجويان انجمن دانشگاه بهشتی از دانشجويان سراسر کشور برای تشکيل تيم ها و هسته های غيرعلنی

حدود يک هفته پس از درخواست جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران از دانشجويان سراسر کشور مبنی بر تشکيل تيم ها و تشکيلات پنهانی دانشجويی به منظور راهکاری برای خروج جنبش دانشجويی از فضای انفعال کنونی، جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه شهيد بهشتی با صدور بيانيه ای ضمن حمايت از اين طرح، از دانشجويان دانشگاه خود و همچنين دانشجويان دانشگاههای سراسر کشور خواستند تا با تشکيل هسته ها و تيم های دانشجويی ضمن شکستن فضای رعب آلود حاکم، تمام ظرفيت های خود را برای بسط و افزايش آگاهی در جامعه به کار برده و تمام توان خود برای «تحريم فعال انتخابات» بکارگيرند و با توجه به حساسيت انتخابات آتی فعاليت های خود را به خارج از دانشگاهها تسری بخشند. متن اين بيانيه به شرح ذيل می باشد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

بيش از پنجاه سال است که جنبش دانشجويی پيشگام تحولات سياسی و پرچمدار عدالت خواهی و استبداد ستيزی می باشد و جامعه ايرانی، دانشگاه و دانشجو را به عنوان ديدبانان آحاد مردم و سدی استوار در برابر رواج ظلم و ستم می شناسد. به همين علت است که برخی از فکر، انديشه و عمل دانشجو به شدت می هراسند و نفع خويش را در تضعيف هر چه بيشتر دانشجو و نهاد دانشگاه دانسته و سعی می نمايند تا با مصادره هر چند ظاهری اين قشر به نام خود، سير تحولات و جابجايی های قدرت را به کام خود نمايند. به همين خاطر است که در شانزدهم آذر امسال نيز به مانند چند سال گذشته دانشگاه تبديل به صحنه تئاتری برای هنرنمايی جمعيتی بی اختيار گشت تا به نام دانشجو در راستای خواسته های حاکمان خودکامه شعار سر دهند، بی شک کارگردانان اين نمايش مضحک دفاتر نمايندگی ولی فقيه و روسای بی اختيارتر دانشگاهها می باشند و به هر شکل شاهد آن بوديم که اين ۱۶ آذر نيز در فضای اختناق شديد به سکوت و نمايش اين دونمايگان سپری گرديد.
در اين ساليان چه ها که توسط دولت برآمده از دروغ بر سر دانشجو و دانشگاه نيامده است. بيشترين تعداد شهدا و زندانيان حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ از ميان دانشجويان بوده اند و به جرات می توان گفت که در طی اين رشته اعتراضات هيچ قشری تا به اين حد هزينه پرداخت نکرده است. در ساليان اخير بسياری از اساتيد منتقد يا بازنشسته و يا از دانشگاههای خود اخراج گشتند و حتی در مواردی برخی نيز راهی زندان شدند. کمتر فعال دانشجويی را می توان در دانشگاه يافت که بازداشت و زندانی و يا حداقل مشمول احکام انظباطی نگشته باشد. هم اکنون بسياری از فعالين دانشجويی يا در زندان به سر می برند و يا با احکامی سنگين در انتظار اجرای حکم خود می باشند و تعداد قابل توجهی نيز جلای وطن نموده و سرگردان در کشورهای مختلف به سر می برند. از سويی ديگر، دانشگاه های کشور قربانی طرح هايی ناپخته و ناسنجيده چون طرح تکفيک جنسيتی شده و محيط دانشگاهها جولانگاه لباس شخصی ها و حتی مخبرين دستگاههای امنيتی گشته است. فضای خفقان تا درون کلاس های دانشگاهها پيش رفته تا سخنی در مذمت ظلم خودکامگان حتی در محيط کوچکی چون يک کلاس درسی نيز مطرح نگردد.
از ديگر سوی و در جامعه نيز دولتی که همواره مدعای اسلام خواهی و عدالت گستری را داشته، خود به بزرگترين بنگاه دروغ، نيرنگ و اختلاس تبديل گشته است. دولتی که حتی در اين ميان از نفوذ به حريم شخصی افراد و هتک حرمت مومنين با انواع دروغ و نيرنگ ها نيز دريغ نمی نمايد. دولتی که از ايران چهره ای عبوس، خشن و به دور از عقلانيت در نزد جامعه جهانی ارائه و به همپيمانی با صندلی های خالی سازمان ملل افتخار می ورزد. از سوی ديگر ولی فقيهی که از آن با نام جانشينی ائمه و اهل بيت ياد می شود و قرار بود پناهگاه مظلومان و پابرهنگان باشد، به طاغوتی بديل تبديل گشته است و با تاييد دولت دروغ و ايجاد فضايی بسته برای مراجع آزادی خواهی همچون آيت الله بيات زنجانی، آيت الله صانعی و آيت الله وحيد خراسانی و ... گوی سبقت را در ناراستی از دولت نيرنگ ربوده و آن جايگاه الهی را که خداوند فقط به بندگان خاص خود ارزانی می دارد را به نخوت ها و طمع های دنيوی آلوده است. پس ما نيز همانند ياران دبستانيمان در دانشگاه تهران به اين طاغوت کافر می شويم و فرياد «يومن بالله » سر می دهيم و همگان را به ولايت حقيقی که همان «عروة الوثقی » ست دعوت می نماييم و همچون مولای آزاده مان حسين بی علی (ع) که مرگ را جز سعادت و حيات در کنار ظالمان را جز خسران نمی دانست ندای آزاديخواهی سر می دهيم.
لذا ما به عنوان جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه شهيد بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی شهيد بهشتی با توجه به فضای خفقان و همچنين افزايش بيسابقه هزينه فعاليت علنی در دانشگاهها ضمن تاييد پيشنهاد ارائه شده از سوی جمعی از دانشجويان انجمن اسلامی دانشگاه تهران مبنی بر لزوم تشکليل گروهها و تيم های متعدد دانشجويی در راستای ايجاد شور انقلابی و شکستن فضای رعب آلود کنونی ، از کليه دانشجويان دانشگاه بهشتی و همچنين دانشجويان دانشگاههای سراسر کشور می خواهيم که با تشکيل تيم های کوچک و غير علنی و ساماندهی فعاليت های خود در قالب آن از تمام ظرفيت های جنبش دانشجويی برای بسط و افزايش آگاهی در جامعه بهره برده و با تمام توان خود در جهت تحريم فعال انتخابات تلاش کنند و با توجه به حساسيت انتخابات آتی فعاليت های خود را به خارج از دانشگاهها تسری بخشند.

۲۷ آذر ماه ۱۳۹۰
جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه شهيد بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی شهيد بهشتی


شايان ذکر است که اوايل هفته گذشته جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی در طی بيانيه ای ضمن نقد فضای امنيتی دانشگاههای کشور و وضعيت کنونی جامعه از دانشجويان سراسر کشور خواسته بودند تا برای خروج جنبش دانشجويی از وضعيت انفعال کنونی اقدام به تاسيس تيم ها و تشکيلات غير علنی کرده و در اين ساختار اقدام به فعاليت نمايند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016