پنجشنبه 1 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام سازمان عفو بين الملل به مناسبت تولد ضيا نبوی، دانشجونيوز

دکتر "اليز آربک" کارشناس ايران سازمان عفو بين المل درنوشته ای در آستانه تولد ضيا نبوی، دانشجوی زندانی و محروم از تحصيل دانشگاه نوشيروانی بابل ضمن خاطر نشان کردن وضعيت وی در زندان، پيام تبريکی به زبان فارسی از طرف اين سازمان به ضيا فرستاده است.

به گزارش دانشجونيوز، در ابتدای اين پيام آماده است که "دانش آموزان معمولا در صورتی که متوجه بشوند يک ستاره دريافت کرده اند، به خاطر آن جشن می گيرند، و اگر سه ستاره گرفته باشند حتی خوشحال تر هم می شوند. اما در ايران دريافت ستاره موجب پريشانی و آشفتگی دانشجويان است. تعيين کردن سه ستاره از طرف مقامات ايرانی بدان معنا است که دانشجويان برای هميشه از ادامه تحصيلات دانشگاهی خود در ايران منع می شوند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نويسنده سپس ادامه ميدهد: "چنين است سرنوشت صدها نفر از دانشجويان ايرانی که کاری انجام نداده اند به غير از کارهای صلح آميز نظير حمايت از نامزدهای انتخابات ، پيوستن به انجمن های دانشجويی ، نوشتن مطالب برای نشريات دانشجويی و وبلاگ ها ، و يا شرکت در تظاهرات مسالمت آميز. سيد ضيا نبوی يکی از اين دانشجويان فعال و شجاع ايرانی است که ما بايد به ياد داشته باشيم که او بيست و هشتمين سالگرد تولد خود را در پشت ميله های زندان سپری می کند."

خانم آربک مدرک دکتری خود را در سال ۱۹۹۴ از دانشکده زبان ها و تمدن های خاور نزديک در دانشگاه شيکاگو دريافت کرد. وی از سال ۱۹۹۵ به عضويت گروه هماهنگ کننده امور خاورميانه سازمان عفو بين الملل در آمريکا درآمد. وی هم اکنون به عنوان متخصص در زمينه کشور های اردن و ايران در سازمان عفو بين الملل در آمريکا مشغول به کار است. وی در انتهای نوشته خود ضمن پوزش از عدم تسلط کافی به زبان فارسی پيام تبريکی را به زبان فارسی خطاب به سيد ضيا نبوی نوشته است که مشروح آن بدين شرح است:

"سلام آقای نبوی از سازمان عفو بين الملل. روز تولدتان مبارک. دوستان شما هر طرف همه جهان شما را حمايت می کنند. شما خيلی شجاع هستيد. شما در زندان هستيد چون شما برای حقوق بشر و آزادی کار کرديد.شما اصلا جرمی نکرديد. ما همگی شما را فراموش نمی کنيم. من اميدوارم شما را زود بيرون از زندان ببينم.

قربانت
اليز آربک
کارشناس سازمان عفو بين الملل در آمريکا "


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016