جمعه 2 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تمام ارتباطات دیپلماتیک و نظامی ترکیه با فرانسه قطع شد، فارس

خبرگزاری فارس: ترکیه در واکنش به تصویب لایحه مجازات انکارکنندگان نسل کشی ارامنه توسط فرانسه، با دادن هشدار به پاریس، هرگونه ارتباط نظامی و دیپلماتیک میان ترکیه و فرانسه را ممنوع اعلام کرد.
خبرگزاری فارس: تمام ارتباطات دیپلماتیک و نظامی ترکیه با فرانسه قطع شد

به گزارش فارس به نقل از شبکه الجزیره، ترکیه در واکنش به تصویب لایحه نسل کشی ارامنه برای مجازات انکارکنندگان نسل کشی ارامنه در سال ۱۹۱۵، ارتباط نظامی خود را با فرانسه قطع کرد و هشدار داد که خسارات جبران ناپذیری به رابطه دو جانبه آنکارا-پاریس وارد خواهد آمد.

"رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه روز گذشته در واکنش به این اقدام قانونگذاران فرانسه، سفیر خود در پاریس را فراخواند و تمامی دیدارهای سیاسی میان دو کشور ترکیه و فرانسه را ممنوع اعلام کرد.

اردوغان خطاب به فرانسه گفت: این سیاستی بر اساس نژادپرستی، تبعیض و اجنبی پرستی است. از هم‌اکنون به بعد ما در روابط خود با فرانسه تجدید نظر می‌کنیم. هیچ‌گونه نسل‌کشی در تاریخ ما وجود نداشته است. ما این امر را نمی‌پذیریم.

مجمع ملی فرانسه در اقدامی روز گذشته، لایحه مجازات انکارکنندگان نسل کشی ارامنه را تصویب کرد که به دنبال این امر اردوغان تأکید کرد که فرانسه ۱۵ درصد از جمعیت الجزایر را قتل عام کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نخست‌وزیر ترکیه همچنین تأکید کرده است که کشورش نشست مشترک کمیته اقتصادی در پاریس که قرار است در ژانویه ۲۰۱۲ برگزار شود را تحریم می‌کند که این امر سران تجاری دو کشور را نگران خواهد کرد، و نگرانی‌هایی را در ارتباط با سرنوشت ۱۲ میلیارد یورویی مرتبط با تجارت سالانه میان دو کشور ترکیه و فرانسه را در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد داد.

آمریکا در واکنش به این اقدام ترکیه ابراز نگرانی کرد و خواستار کاهش تنش‌ها میان آنکارا و پاریس شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016