شنبه 3 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير کشور: ثبت‌نام از داوطلبان نمايندگی مجلس تا پايان وقت اداری ۹ دی ادامه می‌يابد، ايسنا

وزير کشور گفت: براساس ماده ۴۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام از داوطلبان را آغاز می‌کنيم و اين ثبت‌نام تا پايان وقت اداری جمعه ۹ دی ادامه خواهد يافت.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، مصطفی محمدنجار پس از صدور فرمان آغاز ثبت‌نام از کانديداهای انتخابات مجلس، در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ داوطلبان می‌توانند با در دست داشتن مدارک به ستاد انتخابات وزارت کشور و يا مراکز حوزه‌های انتخاباتی و يا نمايندگی‌های سياسی جمهوری اسلامی ايران در خارج از کشور مراجعه و ثبت‌نام کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير کشور تاکيد کرد: بررسی سوابق داوطلبان از همين امروز آغاز خواهد شد و ۳۱ مرکز استان، ۲۰۷ فرمانداری و ۸۵۰ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات و ثبت نام از نامزدهای انتخابات فعاليت خواهند کرد و وزارت کشور تلاش دارد که اين انتخابات با مشارکت حداکثری و در نهايت رعايت امانت برگزار شود.

محمدنجار از داوطلبان و مردم خواست با حضور گسترده خود در انتخابات زمينه‌های توسعه و تعالی کشور را فراهم کنند و گفت: افرادی که می‌توانند و شرايط حضور در انتخابات را دارند با حضور خود کشور را در جهت توسعه و تعالی ياری کنند و هدفشان برای شرکت در انتخابات خدمت به مردم، پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های امام و خون شهدا باشد.

وی در ادامه افزود: تاکنون در کشور بعد از انقلاب، ۲۹ انتخابات برگزار شده که تجربيات ارزشمندی برای مسوولان کشور فراهم کرده است و ما تلاش داريم با استفاده از اين تجربيات انتخابات را بهتر از گذشته برگزار کنيم.

وی گفت: در دولت نهم چهار انتخابات برگزار شد و مشاهده کرديم که در اين انتخابات‌ها مشارکت مردم بيشتر از انتخابات‌های قبل بوده است به طوری که در انتخابات رياست‌جمهوری دهم ۲۳ و نيم درصد افزايش مشارکت داشتيم.

نجار تاکيد کرد: نظارت در همه مراحل انتخابات به عهده شورای نگهبان خواهد بود و ۲۷۰ مرکز اصلی در حوزه‌های انتخاباتی و مجموعا هزار حوزه اصلی و فرعی اين وظيفه را بر عهده دارند تا اگر از ناحيه کسی تخلفی صورت گرفت براساس قانون با آن برخورد شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اين‌که آيا افزايش تعداد نمايندگان در اين انتخابات اعمال خواهد شد، گفت: ما منتظريم که ببينيم که اگر اين قانون در مجلس تصويب و به دولت ابلاغ شد آن را اجرا کنيم و اين آمادگی را داريم.

وزير کشور در پايان تاکيد کرد که شورای راهبردی ما در اين انتخابات اجرای قانون، ‌امانت‌داری و عدالت محوری است و برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات نظارت‌های لازم را خواهيم داشت.

وزير کشور همچنين از بخش‌های مختلف دست‌اندرکار در ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات بازديد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016