پنجشنبه 8 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد البرادعی گفتگو با خبرگزاری فارس را عاری از صحت و دروغ خواند، العربيه

دبی-العربيه.نت - محمد البرادعی نامزد رياست جمهوری مصر روز پنجشنبه ۲۹-۱۲-۲۰۱۱ در بيانيه ای گفتگو با خبرگزاری فارس ايران را تکذيب و اعلام کرد هر آنچه اين رسانه از زبان وی منتشر کرده عاری از صحت و دروغ است.

خبرگزاری فارس روز گذشته مصاحبه ای منتشر و اعلام کرد محمد البرادعی در قاهره به سوالات مختلف خبرنگار فارس درباره اوضاع جاری مصر پاسخ داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين گفتگو اعلام شد البرادعی به شدت از شورای عالی نظامی مصر انتقاد کرده و گفته است :" ما هم اکنون با رژيم فاشيستی رو‌به‌ رو هستيم ؛ دادگاه‌های نظامی و قانون حالت فوق العاده هم‌چنان برقرار است و به همين دليل به نظر می‌رسد که اگر انقلاب ديگری در کشور روی دهد، انقلابی خشونت‌آميز و خشمناک خواهد بود.

خبرگزاری فارس همچنين به نقل از البرادعی اعلام کرد :" شورای عالی نظامی در اتخاذ تصميماتش به بی‌راهه می‌رود و يکی از مهمترين دلايل آن نداشتن مهارت و کارايی در اداره امور کشور است."

دفتر تبليغاتی نامزد رياست جمهوری مصر اما با انتشار بيانيه ای گفته است البرادعی با مشاهده اين خبر دستور داد به نام وی بيانيه منتشر شود.

به گزارش العربيه به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط البرادعی از انتشار اين خبر کذب اظهار نارضايتی و تاسف کرده است.

از سوی ديگر فتحی مراغی کارشناس سياسی مصر در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط گفته است "انتشار اخبار کذب در روزنامه های ايران امری معمول است چرا که به گفته وی ايران فاقد قانون مطبوعات است."

مراغی افزود : " رسانه های ايران که زير نظر آيه الله خامنه ای فعاليت می کنند به دنبال اين هستند که بگويند تحولات مصر کار آمريکا است. "

اين کارشناس مصری همچنين گفت :" پس از سخنرانی مشهور خامنه ای که "بهار عربی" را تحت تأثير انقلاب ايران توصيف کرده بود ، اين کشور سعی کرد برای نفوذ در مصر دست به کار شود."

از سوی ديگر وزارت داخله ( کشور ) افغانستان روز پنجشنبه اعلام کرد نيروهای اين کشور در يک عمليات مشترک با نيروهای ناتو در ولايات قندهار ، غزنه وتخار ۳ تن از شبه نظاميان را کشته ۴ نفر ديگر را دستگير کرده اند.

همچنين مسئولان امنيتی افغانستان روز چهارشنبه گزارش دادند يک فرد مسلح پس از به تن کردن لباس نظامی به گروهی از نيروهای ناتو آتش گشود و دو تن از آنها را کشت.

ناتو در بيانيه ای اين خبر را تاييد کرده اما هويت سربازان کشته شده را اعلام نکرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016