یکشنبه 11 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعدالله زارعی در گفت‌وگو با فارس: رسوخ انحراف در خانه، اجازه اصلاح را به هاشمی نمی دهد

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل استراتژیک تأکید کرد: نامه‌ای که آقای هاشمی سه روز قبل از 22 خرداد به مقام معظم رهبری نوشت، اولین استارت حرکت آشوب و اغتشاش را زد و پس از آن هم دیدیم که وی فرزندانش را به میدان فرستاد این افراد به دلیل رسوخی که انحراف در خانه‌هایشان دارد، اصلاح نخواهند شد.

سعدالله زارعی کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگوی مشروح با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: افرادی که در ایام فتنه سال 88 اعلامیه می‌دادند و یا در مجالس فتنه‌گران شرکت می‌کردند، توصیف جداگانه‌ای غیر از حرکت در ساختار فتنه‌گری ندارند.

نامه هاشمی به مقام معظم رهبری یک استارت بود

وی افزود: باید اذعان کرد نامه‌ای که آقای هاشمی سه روز قبل از 22 خرداد به مقام معظم رهبری نوشت، اولین استارت حرکت آشوب و اغتشاش را زد و پس از آن هم دیدیم که وی فرزندانش را به میدان فرستاد و حتی در خطبه‌های نماز جمعه 26 تیرماه نیز عملاً از این جریان حمایت کرد و حتی با وجود آنکه بهانه بودن حرف‌های فتنه‌گران هویدا شده بود اما از آنها حمایت کرد.

این کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: یا مثلاً آقای سیدحسن خمینی عملاً تمام مراکزی که در اختیارش بود ‌را در خدمت فتنه قرار داد و در واقع از این ظرفیت‌ها علیه فتنه استفاده کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود در زمینه عملکرد چهره‌هایی که در فتنه سال 88 عملکردهای مبهم داشتند، یادآور شد: مثلاً در آن مقطع هنگامیکه صدا و سیما در یک اقدام منطقی و هوشمندانه اقدام به بازخوانی مواضع و سخنان امام راحل در مستند "شاخص" کرد، شاهد اعتراض آقای سیدحسن خمینی به این مسئله بودیم در حالیکه چیزی که پخش شد، متن کامل کلام امام راحل و بدون تقطیع بود.

این افراد جدای از این اتفاقات نبودند

زارعی عملکردهای سیدمحمد خاتمی در ایام فتنه و مواضع وی را نیز دارای شباهت با دو نفر قبلی عنوان کرد و گفت: باید بگوییم که این افراد جدای از اتفاقات سال 88 نبودند.

راه بازگشت باز است اما...

این فعال سیاسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه همواره راه بازگشت برای این افراد باز است، تصریح کرد: منتهی باید بدانیم که این بازگشت به معنای پذیرش این افراد در نقطه تصمیم‌گیری نظام نیست و این افراد هنگامیکه بازگردند، به آنها به عنوان یک شهروند نگاه می‌شود زیرا باید بدانیم که فرمانده‌ای که خطا می‌کند را هیچگاه دوباره به سمت فرماندهی منصوب نمی‌کنند.

انحراف در خانه آنها رسوخ دارد

وی در عین حال یادآور شد: بسیار بعید است که این افراد بازگردند زیرا رسوخی که انحراف در خانه آنها دارد، اجازه اصلاح را به آنها نمی‌دهد.

زارعی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس که از وی در مورد برنامه‌ریزی‌ها و نحوه شطرنج این افراد در گذرگاه‌های پیش روی نظام و مردم پرسید نیز پاسخ داد: آنها در کمین فرصت‌ها نشسته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در کمین فرصت‌ها!

وی افزود: آنها در کمین فرصت‌ها نشسته‌اند تا نظام دچار مشکل شود و در نهایت نظام یا مردم به آنها روی بیاورند و این در حالی است که این یک خیال نادرست است.

این کارشناس مسائل استراتژیک گفت: نظام دیگر به این افراد روی نخواهد آورد، زیرا هیچ مجموعه‌ای به یک یا چند عضو که با دشمن همراهی کرده‌اند، احساس نیاز نخواهد کرد کمااینکه مردم نیز به عقب باز نخواهند گشت.

زارعی اضافه کرد: اگر افرادی نظیر سیدکاظم شریعتمداری و بنی‌صدر توانستند بعد از این همه خیانت‌هایی که انجام دادند، دوباره در میان مردم جایگاه پیدا کنند، این افراد نیز می‌توانند امیدوار به پیدا کردن جایگاه دوباره باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016