جمعه 20 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمي‌رفسنجاني: در سوءاستفاده مالي اخير فعالان اقتصادي و توليدكنندگان ضربه خوردند، ایسنا

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ثبات و امنيت پايدار را ركن اساسي هرگونه سرمايه‌گذاري و كارآفريني خواند و با اشاره به شوك‌هاي گاه و بي‌گاهي كه به اقتصاد كشور وارد مي‌شود، گفت: متأسفانه در مفسده اقتصادي اخير، فعالان اقتصادي و توليدكنندگان ضربه خوردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در ديدار اعضاي هيات مديره تعاوني و سنديكاي صنايع كنسروسازي كشور، امنيت غذايي را يكي از دغدغه‌هاي اساسي و هميشگي كشورها خواند و با اشاره به راهبردي بودن غذا و صنايع غذايي در سياست‌هاي كلان كشورها گفت: حمايت از صنايع غذايي و تبديلي اولويتي بديهي در اقتصاد دارد و هرگونه ضربه و صدمه به كشاورزي و امنيت غذايي مردم، آسيب‌هايي جبران‌ناپذير براي كشور به بار خواهد آورد.

هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به تنوع آب و هوائي، امكانات فراوان و سرمايه‌هاي انساني بسيار خوب كشور، جمهوري اسلامي ايران را يكي از قطب‌هاي اول توليد محصولات كشاورزي و صنايع غذايي در منطقه خواند و با تاكيد بر لزوم استفاده از مزيت‌هاي موجود در اين زمينه، گفت: متأسفانه در حال حاضر كشاورزي و صنايع غذايي و تبديلي ما همانند ساير بخش‌هاي توليدي و صنعتي از نبود برنامه و حمايت‌هاي مادي و معنوي رنج مي‌برد، به گونه‌اي كه بخش بزرگي از صنايع و شهرك‌هاي صنعتي از چرخه توليد و ثروت‌آفريني خارج شده‌اند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ثبات و امنيت پايدار را ركن اساسي هرگونه سرمايه‌گذاري و كارآفريني خواند و با اشاره به شوك‌هاي گاه و بي‌گاهي كه به اقتصاد كشور وارد مي‌شود، تصريح كرد: متأسفانه در مفسده اقتصادي اخير، فعالان اقتصادي و توليدكنندگان ضربه اساسي خوردند، چراكه اين بليه بزرگ مجراي حياتي تزريق نقدينگي به توليد و اقتصاد كه اعتبارات و تسهيلات بانك‌هاست را تا حد زيادي مسدود كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به اين‌كه «براساس قانون هدفمندي يارانه‌ها قرار بر اين بوده كه بخش عمده‌اي از درآمدهاي حاصل از اين قانون به سمت حمايت از توليد و صنعت كشور هدايت شود» گفت: متأسفانه از اجراي اين طرح مهم بيشتر توزيع پول در جامعه اجرا مي‌شود و هدف اصلي كه حمايت از صنعت، توليد و كشاورزي كشور بود مغفول مانده كه نتيجه آن وضعيت نگران كننده توليد، صنعت و كشاورزي كشور است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، واردات بي رويه كالا و محصولاتي كه صنايع كشور به خوبي قادر به تأمين در داخل و نيز صادرات هستند را مورد انتقاد قرار داد و با اشاره به تعطيل يا نيمه تعطيل شدن بخش بزرگي از كارخانه‌ها و صنايع كشور، تاكيد كرد: دلسوزي و خدمت به اقتصاد كشور اين است كه سهم صنايع و توليد از هدفمندي يارانه‌ها پرداخت شود تا در آينده شرمنده توليدكنندگان زحمت‌كش و شريف كشور نشويم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016