دوشنبه 12 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تحصن هفتگی خانواده های زندانيان سياسی در دادستانی تهران، کلمه

جمعی از خانواده های زندانيان سياسی که در دو چهارشنبه گذشته در دادستانی تهران در اعتراض به نقض حقوق شهروندی زندانيان سياسی و نقض حقوق اوليه خانواده اين زندانيان تحصن کرده اند می گويند دادستان تهران بی توجه به اين اعتراض ها دستور بيرون کردن خانواده ها را از دفتر دادستانی را صادر کرده است .

به گزارش خبرنگار کلمه، خانواده اين زندانيان که در ماه های اخير با بدترين برخوردهای مسوولان قضايی و زندان روبه رو بوده اند اعلام کرده اند که به تحصن هفتگی خود در دادستانی ادامه خواهند داد .

دو هفته متوالی است که اين خانواده ها ساعتها در دفتر دادستان تهران ، جعفری دولت آبادی برای ملاقات با وی به انتظار نشسته اند اما نه تنها دادستان تهران حاضر به ملاقات با خانواده ها نشده که تعدادی از ماموران اطلاعاتی دادستانی خانواده ها را تهديد به بازداشت کرده وسپس از ساختمان دادستانی بيرون کرده اند .

تعداد ی از خانواده ها به خبرنگار کلمه گفته اند که ماموران زن و مرد دادستانی بعد از اين رفتارهای توهين آميز درهای دادستانی را بسته و در اين روز مانع از ورود ديگر مراجعه کنندگان به دادستانی تهران شده اند .
اين در حالی است که تعدادی ديگر از خانواده ها در اين روز برای پی گيری کارهايشان از راه های دور به دادستانی تهران واقع در ميدان ارگ آمده بودند .

خانواده زندانيان سياسی با وجود بارها اعتراض به رفتارهای نامناسب در زندان اوين همچنان می گويند که اين رفتارها ادامه دارد و بررسی های امنيتی در زندان اوين برای ملاقات کنندگان هر روز ابعاد تازه ای به خود می گيرد، اين روزها برای بيست دقيقه ملاقات کابينی خانواده زندانيان بايد با خود علاوه بر همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی بازرسی بدنی هم بشوند .

اين سخت گيری ها بعد از فرار يکی از مجرمان اقتصادی دانه درشت از زندان اوين – در حين ملاقات حضوری – سخت گيری ها و آزار و اذيت خانواده های ديگر زندانيان – بويژه زندانيان سياسی- را به همراه و مقررات انگشت نگاری و چهره نگاری و پوشاندن لباس ويژه، ملاقات کنندگان و ملاقات شوندگان را در زندان اوين به همراه داشته است .

اين روزها خانواده‌ها ی زندانيان سياسی قبل از ورود به سالن ملاقات چه ملاقات کابينی و چه حضوری بايد مهرهايی بر کف دستشان بزنند ، خانواده‌ها می‌گويند اين رفتار ماموران زندان اوين عصر بربريت را به ياد آنان می‌آورد که بر دست بردگان نشان و داغی می‌زدند تا آن‌ها را از بقيه متمايز کنند. اين رفتار نيز موجب اعتراض خانوده‌های زندانيان سياسی شد ه اما ماموران سالن ملاقات و ساير مسوولان قضايی بی‌توجه به اين اعتراض‌ها همچنان به کف دست همه خانواده‌ها مهر می زنند .

پوشيدن کاورهای زرد رنگ، انگشت نگاری و عکسبرداری از زندانی و خانواده در هنگام ملاقات حضوری ازديگر رفتارهايی است که خانواده ها برای اعتراض به آنها چهارشنبه هر هفته در دادستانی تهران تحصن می کنند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016