دوشنبه 12 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پوشش روسری برای زنان در تلويزيون مصر مجاز اعلام شد، ايسنا

يک دادگاه در مصر حکم به اجازه حضور زنان با پوشش اسلامی در برنامه‌های رسانه‌ ملی اين کشور داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين دادگاه در شهر اسکندريه اعلام کرد که داشتن حجاب برای زنان در رسانه ملی مصر هيچ منافاتی با شغل آنان ندارد و حتی موجب حفظ شان و منزلت زن نيز می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين اين دادگاه، وزير اطلاع رسانی مصر را به دليل ندادن اجازه حضور يک گوينده زن محجبه در برنامه‌ زنده تلويزيونی به پرداخت جريمه‌ نقدی به مبلغ ۲۰ هزار پوند مصر محکوم کرد.

پيش‌تر در سال ۲۰۰۸ وزير اطلاع‌رسانی مصر مانع از حضور يک گوينده خبر زن با پوشش نقاب در يک برنامه شده بود.

اين مجری که «سميه السيد» نام دارد به منظور لغو اين تصميم مبنی بر ممنوعيت حضورش در تلويزيون از وزير اطلاع‌رسانی به دادگاه شکايت کرده بود.

همچنين اين دادگاه اعلام کرده است که داشتن حجاب برای زنان جزئی از حقوق اسلامی آنان است و پوشش، مانع کارشان نيست.

به گزارش «الوطن» چاپ مصر، رای اين دادگاه سبب شده است ديگر زنان نيز برای حضور در محيط کار با پوشش حجاب اميدوار شوند. پيش از اين زنان کارمند خطوط هوايی نيز اجازه نداشتند با حجاب و با پوشش روسری پرواز کنند.

همچنين در گذشته زنان برای به دست آوردن اين حق که بتوانند با پوشش دلخواهشان در دفاتر کاری حضور پيدا کنند شکايت‌هايی را مطرح کرده بودند که به نتيجه نرسيده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016