دوشنبه 12 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اديب يزدی: فتنه‌های بزرگ تر در راه است، مهر

يک استاد برجسته حوزه علميه و دانشگاه با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ گفت: ما بايد منتظر فتنه‌های بزرگتری نيز باشيم چون خاصيت اين انقلاب همانند دوران صدر اسلام مبارزه با طاغوت و دنيا گرايی است.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به حماسه ماندگار نه دی در سال ۸۸، مراسم دومين سالگرد اين حماسه ظهر امروز دوشنبه از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ايران در محل همايش های اين سازمان و با حضور برخی انديشمندان و اساتيد دانشگاه برگزار شد.

اسحاق صلاحی رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ايران هدف ازبرگزاری اين جلسه را نشان دادن اردات و تبعيت مردم و مسئولان به ولايت فقيه خواند و افزود: اتحاد و انسجام ملی دستگاه های دولتی و مردم برای تحقق يک هدف بزرگ به نام انقلاب اسلامی و يک نظام ب نام جمهوری اسلامی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر اين گزارش در اين همايش که قرار بود با حضور رئيس جمهور و برخی وزار برگزار شود در ابتدا رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و سپس حجت الاسلام اديب يزدی به ايراد سخنرانی در خصوص حماسه نه دی پرداختند.

صلاحی با اشاره به تمرکز آمريکا بر ايران و دفع قدرت آن پس از فروپاشی شوروی گفت: نگاه اجمالی به فضای بيرون از کشور حقايق زيادی را برای ما روشن می سازد. در زمانی که شوروی به عنوان ابرقدرت جهانی در مقابل آمريکا وجود داشت، کميته ای به نام " خطر جاری" تمام فعاليت های سياسی، اجتماعی، نظامی شوروی را دنبال می کرد که پس از فروپاشی همه امکانات اين کميته برای رصد فعاليت های انقلاب اسلامی ايران به کار گرفته شد.

رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: اختصاص چنين کميته ای برای ايران نشان دهنده قدرت انقلاب اسلامی ايران و مقايسه قدرت ايران با شوروی است.

وی مهار قدرت نرم جمهوری اسلامی، تغيير رفتار مردم و تغيير ساختار را سه راه مبارزه با انقلاب ايران از ديدگاه دشمنان و غربی ها دانست و افزود: پس از پيروزی انقلاب اين فرايند به طور کامل توسط دشمنان خارجی و مزدوران بی مزد و مواجب داخلی از زمان جنگ آغاز شد.

رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به ياری و هدايت خداوند به انسان هايی که در مسير دين و خدا گام بر می دارند، اشاره کرد و افزود: از اينکه در ۹ دی مردم حضور پيدا کردند و توانستند پيروی از ولايت را به صورت عملی نشان دهند، بسيار خرسنديم و اميدواريم هميشه در ليست پيروان و مدافعان ولايت باشيم.

در ادامه اين نشست حجت الاسلام اديب يزدی با اشاره دومين همايش "حماسه ماندگار ۹ دی" گفت: در دفاع از حريم ولايت نبايد مصلحت انديشی کرد و بايد با تمام قدرت از اين حريم مقدس دفاع کرد.

اديب يزدی با مقايسه دوران امامت وحکومت حضرت علی (ع) با عصر حاضر گفت: دوره فعلی را از نظر شرايط سياسی و فتنه های آن می توان با دوران بعد از رحلت پيامبر و حکومت اميرالمومنين(ع) قياس کرد که در آن حضرتش در وادی بی وفايی و تنهايی گرفتار آمد.

اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: اهداف و ويژگی های دوران صدر اسلام در انقلاب اسلامی ما هم بی کم و کاست مطرح است و مشکلاتی که در آن دوران دامن جامعه اسلامی را گرفت بالطبع دامن انقلاب اسلامی را هم می گيرد.

اديب يزدی با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ گفت: ما می بايست منتظر فتنه های بزرگتری نيز باشيم چون خاصيت اين انقلاب همانند دوران صدر اسلام مبارزه با طاغوت و دنيا گرايی است.

وی با مرور بر حوادث جنگ صفين و مشابهت های بصيرت برخی از ياران نزديک حضرت علی (ع) نظير "عمار" با حماسه سازان ۹ دی گفت: با بررسی تاريخ به ويژه تاريخ تشيع که از حوادث عجيب و عبرت آموزبسياری برخوردار است در می يابيم که چگونه حضرت عمار صد نفر از ياران سر امام (ع) را در جنگ صفين جمع کرد تا با هم در دفاع از ولايت امير(ع) پيمان مرگ ببندند. ما بايد پايداری در دفاع از ولايت را اينگونه به جای آوريم و بدانيم که اگر خدايی ناکرده سر سوزنی از رهبری جدا شويم خيانتی بزرگ را مرتکب شده ايم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016