سه شنبه 13 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جلسه رسيدگی به اتهامات کوهيار گودرزی، به دليل عدم حضور وکيل به تعويق افتاد، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - اولين جلسه رسيدگی به اتهامات کوهيار گودرزی، فعال حقوق بشر، صبح امروز در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضی پيرعباس برگزار شد.

بنا بر گزارش رسيده، در اين دادگاه که بدون حضور وکيل برگزار شده بود، کوهيار گودرزی از دادگاه درخواست استمهال کرد تا رسيدگی به پرونده، با معرفی و حضور وکيل برگزار شود. دادگاه نيز با پذيرفتن اين درخواست، جلسه رسيدگی خود را به تعويق انداخته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کوهيار گودرزی، عضو کميته گزارشگران حقوق بشر، روز ۹ مردادماه بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد. وی که هم‌اکنون ششمين ماه بازداشت خود را سپری می‌کند، پيش از اين در جلسه بازپرسی به «اجتماع و تبانی عليه نظام از طريق عضويت در کميته گزارشگران حقوق بشر» و «تبليغ عليه نظام از طريق مصاحبه با نشريه اشپيگل» متهم شده بود. وی در طول دوران بازداشت خود، بيش از ۲ ماه در سلول انفرادی به سر برد و به مدت سه ماه از حق تماس تلفنی محروم بود. او هم‌چنين در دوران بازداشت خود از حق ملاقات با بستگان خود محروم بوده است.

مادر کوهيار گودرزی نيز يک روز پس از بازداشت وی، در کرمان دستگير شد و اخيرا از سوی دادگاه به تحمل ۲۳ ماه حبس تعزيری محکوم شده است.

گودرزی پيش از اين نيز در روز ۲۹ آذرماه ۸۸، در راه عزيمت به شهر قم جهت شرکت در مراسم تشييع پيکر آيت‌الله منتظری بازداشت شده و به مدت يکسال در زندان به سر برده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016