سه شنبه 13 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخستين اثر تحريم ايران بر بازار نفت، قيمتها ۱.۵ دلار بالاتر رفت، مهر

در پی تصويب تحريمهای جديد از سوی واشنگتن عليه ايران قيمت جهانی نفت در معاملات امروز (سه شنبه) ۱.۵ دلار افزايش پيدا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رويترز، قيمتهای نفت آمريکا در معاملات امروز (سه شنبه) بازارهای آسيايی در پی افزايش نگرانی از بالاگرفتن تنشها ميان ايران و غرب قريب به ۱.۵ دلار افزايش پيدا کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اين اساس، قيمت نفت آمريکا در معاملات امروز با ۱.۴۷ دلار افزايش به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه رسيد. اين در حالی است که "باراک اوباما" رئيس جمهور آمريکا اخيرا تحريمهای جديد عليه ايران را به امضا رساند که بر مبنای آن بانک مرکزی ايران در فهرست تحريمهای مورد اشاره قرار گرفت.

البته عدم کارايی تحريمها عليه ايران و تاثير منفی آن بر آمريکا و کشورهای همپيمان آن در دهه های اخير به اثبات رسيده است تا جايی که برخی کشورها حتی در مواضعی خواستار عدم همراهی با تحريمهای اخير شده اند.

کره جنوبی به عنوان يکی از همپيمانان آمريکا اخيرا از واشنگتن خواست تا در اعمال تحريمها عليه ايران مستثنی شود. اين موضع کره جنوبی که به صورت علنی اعلام شد به طور حتم با مواضع ديگر همپيمانان واشنگتن به صورت علنی و پنهان همراه خواهد بود که در نهايت نمی خواهند فرصت تبادل تجاری با ايران را به عنوان يکی از کشورهای مهم منطقه را از دست دهند.

تجربه سالهای اخير نيز نشان داده که آمريکا همواره در تحريم ايران دست تنها مانده و نتوانسته به اهداف اصلی خود که همانا تضعيف جايگاه کشورمان است، برسد. افزايش قيمت نفت نخستين نشانه بر عدم کارايی تحريمها و تاثير مستقيم و منفی آن بر آمريکا است که امروز از سوی شبکه های خبری جهان مخابره شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016