شنبه 17 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاندیداها باید اثبات کرده باشند در فتنه‌ها در کنار مردم و نظام می‌مانند، فارس

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل استراتژیک درباره شرایط کاندیدای اصلح در نظر مردم گفت: یک کاندیدا باید اثبات کرده باشد که از فتنه‌گران بیزار است و به گونه‌ای عمل کرده باشد که افکار عمومی بدانند اگر فتنه جدیدی علیه انقلاب واقع شود این کاندیدا در چنین شرایطی در کنار نظام و مردم می‌ماند.

سعدالله زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه صلاحیت‌های یک کاندیدا بایستی با صلاحیت‌های مطرح شده که در تقنین قانون اساسی بحث شده‌اند انطباق داشته باشد، گفت: نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی نقش بسیار مهمی است. نمایندگان اجازه دارند در تمام امور کشور تفحص داشته باشند و برای هر امری نیز قانونگذاری کنند.

وی با اشاره به اختیارات گسترده نمایندگان تصریح کرد: حیثیت عمومی نظام و کشور وابسته به مجلس و نمایندگان است لذا افرادی که برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی کاندیدا می‌شوند باید از قابلیت لازم و هوشمندی و توانایی در انجام وظایف محوله که از سوی قانون اساسی بر عهده آنها گذاشته شده است برخوردار باشند.

وی پس از تأکید بر برخورداری کاندیداهای مجلس از صلاحیت‌های تعیین شده در قانون اساسی بر وفاداری به نظام سیاسی کشور به عنوان دومین خصلت یک کاندیدای اصلح اشاره کرد و گفت: برای رأی دادن به یک کاندیدا باید در نظر داشت که این فرد باید اثبات کرده باشد که در مراحل مختلف،‌ همواره در جهت تقویت پایه‌های نظام و حفظ دستاوردهای آن تلاش کرده است.

این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: یک کاندیدا بایستی به روشنی نشان داده باشد که در جهت تثبیت موقعیت داخلی و خارجی انقلاب و نظام منبعث از آن تلاش کرده است.

زارعی درباره سومین خصلت مهمی که یک کاندیدای نمایندگی مجلس باید داشته باشد، گفت: یک کاندیدا بایستی درک درستی از شرایط داخلی و بین‌المللی داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: مثلاً در مقطع فعلی در عرصه بین‌المللی شاهد تحولات بزرگی هستیم و یا در عرصه داخلی نیز کشور طی دو سال گذشته درگیر فتنه بود که البته با درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت خنثی شد لذا مردم باید رأی خود را به نام اشخاصی در صندوق‌ها بیندازند که درک صحیحی از این وقایع داشته باشد.

زارعی تأکید کرد: یک کاندیدا باید اثبات کرده باشد که از فتنه‌گران بیزار است و به گونه‌ای عمل کرده باشد که افکار عمومی بدانند اگر فتنه جدیدی علیه انقلاب واقع شود این کاندیدا در چنین شرایطی در کنار نظام و مردم می‌ماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016