سه شنبه 20 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هجوم دوباره نقدينگی به بازار سکه، دلار آزاد ۱۷۲۰ تومان، مهر

امتناع صرافان از فروش دلار به نرخ مصوب، افزايش قيمت دلار آزاد به ۱۷۲۰ تومان، هجوم دوباره نقدينگی به بازار سکه و افزايش قيمت انواع سکه از اتفاقات امروز بازار سکه و ارز است.


به گزارش خبرنگار مهر، گشتی در بازار ارز خيابان فردوسی حاکی از آن است که صرافی های مجاز امروز نرخی برای انواع ارز و سکه بر روی تابلوهای خود درج نکرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تنها تعداد اندکی از صرافی ها نرخ دلار را بر روی تابلوهای خود اعلام کرده اند که همان نرخ پيشنهادی کانون صرافان ايران است که نرخ خريد دلار را ۱۳۹۰ تومان و نرخ فروش را ۱۴۰۰ تومان تعيين کرده است.

اما همين صرافی ها در زمان مراجعه متقاضيان خريد دلار به مشتريان می گويند که دلار برای فروش نداريم. درست در کنار همين صرافی ها، دلالانی که تعداد آنها نسبت به روزهای گذشته بسيار کمتر شده است، نرخ دلار آزاد را ۱۷۰۰ تا ۱۷۲۰ تومان به مشتری اعلام می کنند و به هر ميزان که مشتری تقاضا کند ارز دلار را می فروشند.

بانک مرکزی اما نرخ رسمی دلار را امروز اندکی کاهش داد و آن را ۱۱۲۴ تومان و نرخ يورو را افزايش داد و نرخ آن را ۱۴۳۶ تومان تعيين کرد. دلالان بازار ارز قيمت آزاد فروش يورو را امروز ۲۲۰۰ تومان و پوند را ۲۷۰۰ تومان اعلام می کنند.

قيمت انواع سکه امروز هم مانند روز گذشته افزايش يافت، به طوری که نرخ سکه طرح قديم ۶۶۰ هزار تومان، طرح جديد ۶۵۰ هزار تومان، نيم سکه ۳۲۳ هزار تومان، ربع سکه ۱۶۵ هزار تومان و گرمی ۸۲ هزار تومان است.

اين نرخها ديروز به ترتيب ۶۴۵ هزار تومان، ۶۳۵ هزار تومان، ۳۱۴ هزار تومان، ۱۵۸ هزار تومان و۸۱ هزار تومان بود. بر اين اساس، نرخ سکه طرح جديد امروز با افزايش ۱۵ هزار تومان مواجه شد.

نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۶۲۶ دلار است، قيمت هر گرم طلای زرد ۱۸ عيار در بازار داخلی ۶۵ هزار و ۸۰۰ تومان است، اين نرخ ديروز ۶۴ هزار و ۲۰۰ تومان بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016