چهارشنبه 21 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف ترور شد

صبح امروز یک دستگاه خودرو در پل سیدخندان منفجر شد. خبرگزاری فارس گزارش داد که بمب منفجر شده از نوع بمب‌های استفاده شده در ترور دانشمندان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صفرعلی براتلو، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در گفت‌وگو با ایلنا گفت که ساعت هشت و 30 دقیقه صبح چهارشنبه‌ یک ‌موتورسیکلت با چسباندن یک بمب مغناطیسی به یک دستگاه پژو ۴۰۵ در خیابان سیدخندان ابتدای خیابان گل نبی این خودرو را منفجر کرد.

به گزارش ایلنا، گفته می‌شود مصطفی احمدی روشن، فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف و یکی از مسئولان تاسیسات هسته‌ای نطنز یکی از سه سرنشین خودرو به شهادت رسیده و دو تن دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

در حال حاضر عامل اصلی انفجار نامشخص بوده است.

seyedKhandanTerror1.jpg

احمدی روشن معاون بازرگانی سایت نطنز بود، مهر

دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که مهندس احمدی روشن فارغ التحصیل 1381 رشته مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف و معاون بازرگانی سایت نطنز بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه صنعتی شریف در بیانیه ای اعلام کرد: شهادت مظلومانه دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف مهندس مصطفی احمدی روشن بدست عوامل استکبار جهانی را به ملت مسلمان ایران تسلیت عرض می کنیم.

وی در سال 80 و در دوران تحصیل خود در این دانشگاه در پروژه ساخت غشاهای پلیمری برای جدا سازی گازها که برای اولین بار در کشور انجام می ­شد، همکاری داشته است.

از وی چندین مقاله­ ISI به زبان های انگلیسی و فارسی منتشر شده است.

وی متولد 17 شهریور سال 1358 بود.

به گزارش مهر، شهید احمدی روشن صبح امروز بر اثر انفجار یک بمب مغناطیسی در خودروی خود در میدان کتابی ابتدای خیابان گل نبی به شهادت رسید.

seyedKhandanTerror3.jpg

جزئیات ترور احمدی‌روشن در گفت‌وگوی فارس با براتلو:
بمب منفجر شده از نوع بمب‌های استفاده شده در ترور دانشمندان است

خبرگزاری فارس - دبیر شورای تأمین استان تهران جزئیات جدیدی از نوع بمب و نحوه ترور مصطفی احمدی‌روشن را تشریح کرد.

صفرعلی براتلو دبیر شورای تأمین استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس به جزئیاتی از ترور شهید مصطفی احمدی‌روشن ‌اشاره کرد و اظهار داشت: این بمب از نوع مغناطیسی و همان‌هایی است که قبلا نیز برای ترور دانشمندان از آنها استفاده می‌شده و در واقع کار صهیونیست‌هاست.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در آستانه انتخابات تلاش صهیونیست‌ها این است که فضا را امنیتی کنند تا کاهش مشارکت صورت گیرد.

براتلو با تأکید بر اینکه این ترورها قطعا محکوم به شکست است و مردم منسجم‌تر و آگاه‌تر می‌شوند، گفت: ‌دشمنان انقلاب اسلامی اهمیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را دریافته‌اند و دست به این اقدامات می‌زنند.

دبیر شورای تأمین استان تهران در پایان به جلسه شورای تأمین استان در این زمینه نیز اشاره ‌کرد و گفت: شورای تأمین حتما به این مسئله رسیدگی می‌کند.

seyedKhandanTerror4.jpg

ضبط تصاویر موتورسواران عامل ترور توسط دوربین‌ها

خبرگزاری فارس - سرنخ‌های جدید از ترور شهید احمدی روشن به دست آمده و در دست بررسی است و دوربین‌ها تصاویر موتورسواران عامل ترور را ضبط کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگراری فارس، ساعت 8:30 صبح امروز یک دستگاه پژو 405 با دو سرنشین که هویت یکی از آنها مشخص شده و با نام مصطفی احمدی روشن می‌باشد، در خیابان گل نبی به سمت خیابان کتابی در حرکت بوده که یک دستگاه موتور سیلکیت نزدیک این خوردو شده و دو ماده انفجاری به داخل خودرو پرتاب می‌کنند که موجب انفجار داخل خودرو می‌شود.

با توجه به وقوع این انفجار در داخل خودرو مصطفی احمدی روشن کشته شده و راننده مصدوم می شود که در حال حاضر در یکی از بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری است.

دوربین های برخی اماکن نزدیک به انفجار تصاویر موتور سوار و ترک وی را ضبط کرده اند که در اختیار مقامات مسئول قرار گرفته و در حال بررسی است.

در حال حاضر جسد مصطفی احمدی روشن داخل خودرو بوده و به دلیل جراحات و نیز شدت انفجار، قابل انتقال به خارج از ماشین نیست.

پس از انجام اقدامات لازم خودروی احمدی روشن توسط جرثقیل از محل حادثه منتقل شد و راننده وی نیز برای مداوا در بخش سی سی یو یکی از بیمارستانهای تهران بستری شد.

این ترور در سالروز ترور شهید علی محمدی از اساتید دانشگاه و نخبگان کشور صورت می گیرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016