پنجشنبه 22 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خزاعی، نماينده دائم ايران در سازمان ملل: سازمان ملل محکوم کند، عوامل خارجی در ترور دانشمندان هسته ای ايران دست دارند، فارس

خبرگزاری فارس: سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل با ارسال نامه هايی به دبيرکل، رئيس مجمع عمومی و رئيس شورای امنيت با بيان اينکه عوامل خارجی در ترور دانشمندان هسته ای ايران دست دارند، خواستار حذف تروريسم در همه اشکال آن شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد خزاعی سفير و نماينده دائم جمهوری اسلامی ايران در سازمان ملل متحد در نيويورک طی نامه ای که به صورت همزمان به دبيرکل، رئيس مجمع عمومی و رئيس شورای امنيت سازمان ملل متحد ارسال شد، خواستار محکوم کردن ترور شهيد احمدی روشن توسط ارکان مختلف اين سازمان و برداشتن گام های موثر برای حذف تروريسم در همه اشکال آن شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سفير و نماينده کشورمان در نامه خود با اشاره به اقدام تروريستی ۲۱ دی ماه سالجاری در تهران که منجر به شهادت مصطفی احمدی روشن از فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتی شريف و معاون تاسيسات هسته ای نطنز و همراهش شد، تصريح کرد: اين اولين بار نيست که دانشمندان ايرانی مورد حملات تروريستی مغرضانه قرار می گيرند.

خزاعی با يادآوری نامه قبلی خود در خصوص تلاش برای ترور دو فيزيکدان برجسته ايرانی شامل مجيد شهرياری و فريدون عباسی دوانی در سال ۱۳۸۹ که منجر به شهادت مجيد شهرياری و زخمی شدن فريدون عباسی دوانی و همسرش شد، اضافه کرد: در چارچوب همين حملات تروريستی، مسعود عليمحمدی ديگر دانشمند ايرانی نيز در مقابل منزل خود در سال ۱۳۸۸ به شهادت رسيد.

سفير و نماينده کشورمان افزود: بر پايه مدارک موجود که توسط نهادهای ذيربط امنيتی جمهوری اسلامی ايران جمع آوری شده، مرتکبين از شيوه های تروريستی مشابهی برای ترور دانشمندان هسته ای ايران استفاده کرده اند. همچنين مدارک متقنی وجود دارد که طرف های خارجی مشخص از جمله رژيم صهيونيستی در پشت اين ترورها قرار دارند.

خزاعی تصريح کرد : همانگونه که طرف های خارجی دست اندرکار اذعان کرده اند اين اقدامات تروريستی بخشی از تلاش ها برای مختل کردن برنامه صلح اميز هسته ای کشورمان بوده است.

وی افزود: اين دست اندرکاران خارجی از هيچ تلاشی برای محروم کردن جمهوری اسلامی ايران از حقوق مسلم خود در خصوص انرژی صلح آميز هسته ای دريغ نکرده و خواستار اجرای عمليات مخفيانه شامل ترور دانشمندان هسته ای، خرابکاری در برنامه هسته ای ايران و يا اقدام به حمله نظامی عليه ايران شده اند.

سفير و نماينده کشورمان اضافه کرد: اکنون اين سوال مطرح می شود که آيا توسل به انواع اقدامات غير قانونی و زورگويانه حتی اقدام تروريستی برای جلوگيری از حق کشورهای در حال توسعه برای پيشرفت از جمله استفاده از انرژی صلح آميز جايز است؟

خزاعی در ادامه نامه خود می افزايد: با تأکيد بر ماهيت صلح آميز فعاليت های هسته ای ايران، مايلم يک بار ديگر تأکيد کنم که جمهوری اسلامی ايران در خصوص حقوق مسلم خود برای استفاده از انرژی هسته ای در جهت مقاصد صلح آميز معامله نخواهد کرد و هيچگونه فشار سياسی و اقتصادی و يا حملات تروريستی عليه دانشمندان هسته ای کشورمان نمی تواند ملت ما را از کسب اين حقوق باز بدارد.

سفير و نماينده دائم کشورمان تأکيد کرد: جمهوری اسلامی ايران نگرانی عميق خود نسبت به اين اقدامات بيرحمانه، غيرانسانی و جنايتکارانه عليه دانشمندان ايرانی را ابراز کرده و آن را قويا محکوم می کند.

وی افزود: خسارات های جانی و مالی زيادی به واسطه اقدامات تروريستی ظرف دهه های گذشته بر ايران تحميل شده است. انتظار می رود دبيرکل سازمان ملل متحد، رئيس شورای امنيت و ديگر ارگان ها و ارکان سازمان ملل متحد اينگونه اقدامات تروريستی غير انسانی را با قوی ترين واژه ها محکوم کرده و گام های موثری را برای حذف تروريسم در همه اشکال ان بردارند.

خزاعی در پايان خواستار ثبت اين نامه به عنوان سند شورای امنيت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016