پنجشنبه 22 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روماندی نيوز: ارزش يورو در برابر دلار به پايين ترين حد رسيد، ايرنا

تهران – پايگاه اطلاع رسانی 'روماندی نيوز ' سوئيس روز پنجشنبه خبر داد :ارزش يورو در برابر دلار به پائين ترين حد خود طی ۱۶ ماه گذشته رسيد .

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رسانی يادشده ، در آستانه انتشار اوراق قرضه در ايتاليا و اسپانيا و نيز نشست بانک مرکزی اروپا ، کاهش نرخ برابری يورو در برابر دلار ديروز ( چهارشنبه ) به نگرانی ها در مورد سلامت اقتصادی منطقه يورو دامن زد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر پايه اين گزارش ، ساعت ۲۲ ديشب به وقت گرينويچ ارزش يورو به ۱.۲۷۰۷ دلار رسيد در حالی که اين برابری شب پيش از آن ۱.۲۷۷۵ دلار اعلام شده بود .

اين گزارش با اشاره به اين که پائين ترين نرخ اين برابری مربوط به سپتامبر سال ۲۰۱۰ ميلادی بود که ارزش يورو ۱.۲۶۶۲ دلار اعلام شد ، می افزايد : کاهش نرخ برابری جديد اعلام شده در ۱۶ ماه اخير بی سابقه بوده است .

بر پايه اين گزارش ، ارزش يورو در برابر پول ژاپن نيز کاهش يافت و هر يورو عصر سه شنبه ۹۸.۱۵ ين معامله شد . اين در حالی است که دلار افزايش ارزش اندکی را در برابر اين واحد پول آسيايی تجربه کرد و در حالی هر دلار ۷۶.۸۵ ين معامله شد که يک شب قبل ارزش آن ۷۶.۸۰ ين اعلام شده بود .

' داويد ژيلمور ' (David Gilmore ) تحليلگر اقتصادی در مورد وضعيت اقتصادی حوزه يورو گفت : امروز شايعاتی در مورد کاهش رتبه اعتباری فرانسه به گوش می رسد هر چند که اين شايعات کمابيش از سوی وزير اقتصاد اين کشور تکذيب می شود . همچنين خبرهای بدی از وضعيت اقتصادی در آلمان شنيده می شود و آمار مربوط به توليد صنعتی اسپانيا وحشتناک است .

وی افزود : هر چند که اين اخبار جديد نيستند و در رويکرد بلند مدت در مورد يورو تغيير ايجاد نمی کنند اما وخامت مشکل اقتصادی بوجود آمده در قاره اروپا را به خوبی نشان می دهد.

بر پايه اعلام اداره آمار فدرال آلمان موسوم به ' دستاتيس ' (Destatis ) ، توليد ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه گذشته نسبت به سه ماهه قبل از آن ۰.۲۵ درصد کاهش داشته است .

اين گزارش با اشاره به سقوط ۷ درصدی ميزان توليد صنعتی اسپانيا در ماه نوامبر ، می افزايد : اين ميزان کاهش که در ۲ سال گذشته بی سابقه بوده ، بيانگر وخامت وضعيت اقتصادی اين کشور است .

اسپانيا نيز همانند ايتاليا بايد امروز ( پنجشنبه ) اوراق قرضه خود را عرضه کند . تحليلگران معتقدند که اين ۲دوکشور به دليل بدهی بالای خود به مرحله درخواست کمک مالی خارجی بسيار نزديک شده اند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016