جمعه 23 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسکو: اقدام نظامی عليه ايران تهديد امنيت ملی روسيه است، راديو فردا


سفير روسيه در سازمان پيمان آتلانتيک شمالی، ناتو ، روز جمعه گفته است، مسکو هرگونه مداخله نظامی در ايران را به منزله تهديدی عليه امنيت ملی خود تلقی می‌کند.

دميتری روگوزين، سفير روسيه در ناتو در يک کنفرانس خبری در بروکسل گفت: «ايران همسايه ماست؛ و اگر ايران به هر شکلی درگير اقدام نظامی شود، تهديدی مستقيم عليه امنيت ما خواهد بود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين سخنان در حالی است که به تازگی نيکولا پاتروشف، رئيس شورای امنيت روسيه، ابراز نگرانی کرد که اسرائيل، سرانجام ايالات متحده را به جنگ با ايران بکشاند.

رئيس شورای امنيت روسيه و از چهره‌های نزديک به ولاديمير پوتين گفت: «اين احتمال وجود دارد که اين مناقشه به يک درگيری نظامی بينجامد؛ درگيری‌ای که اسرائيل آمريکايی‌ها را به سوی آن سوق می‌دهد.»

دميتری روگوزين، سفير روسيه در بخش ديگری از کنفرانس خبری خود با اشاره به مناقشه هسته‌ای ايران گفت: «ما به طور قطع در منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی ذی‌نفع هستيم؛ اما در عين حال هر کشوری و از جمله ايران از اين حق برخوردار است که هرچيزی که آسايش خاطرش را تامين می‌کند، داشته باشد.»

دميتری روگوزين، سفير روسيه که در ماه دسامبر به معاونت ولاديمير پوتين، نخست‌وزير روسيه منصوب شد، قرار است به مسکو بازگردد و ناظر امور نظامی اين کشور باشد.

روز جمعه گنادی گاتيلوف، معاون وزير امور خارجه روسيه، نيز نسبت به هرگونه تحريم يکجانبه و حمله احتمالی به ايران هشدار داد و گفت: «تحريم‌های يکجانبه غربی‌ها که فراتر از تصميمات شورای امنيت سازمان ملل است، بر مردم و اقتصاد ايران تاثير منفی خواهد گذاشت. اين اقدامات تلاش‌های بين‌المللی برای حل‌وفصل برنامه اتمی ايران را خدشه‌دار خواهد کرد. همه اين اقدامات فراتر از محدوده‌‌ قطعنامه‌های سازمان ملل است و دخلی به گسترش سلاح اتمی ندارد.»

معاون وزير خارجه روسيه تصريح کرد: «تحريم‌های اضافی عليه ايران و همچنين حمله احتمالی به ايران، بدون ترديد در جامعه جهانی به تغيير رژيم در تهران تعبير خواهد شد.»

اظهارات مقام‌های عالی‌رتبه روسيه در حالی است که حلقه تحريم‌های ايران روز به روز تنگ‌تر می‌شود و در روزهای اخير اظهارات تهديد‌آميزی ميان تهران و واشينگتن رد و بدل شده است.

ترور يکی ديگر از دانشمندان هسته‌ای ايران، نيز يکی از آخرين تحولات مناقشه هسته‌ای ايران در روزهای اخير بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016