دوشنبه 26 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درصد بالای کارتن‌خواب‌های زن در ایران، گفت‌وگوی راديو بين‌المللی فرانسه با مهرداد درويش‌پور

شهلا رستمی - معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت اجتماعی ايران، رضا جاگيری، می گويد ۱۵ تا ۲۰ درصد کارتن‌خواب‌ها زن هستند. او می گويد : ۸۰ درصد بی‌خانمان‌ها شهرستانی‌ هستند.

خبرگزاری فارس با انتشار اين خبر می نويسد که مقام نامبرده بر اين تأکيد کرده که روزانه به طور متوسط ۱۰۰ کارتن‌خواب را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نکته مهم ديگر اين که بی‌خانمان‌ها اتباع بيگانه نيستند
از سوی ديگر مدير عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره کارتن‌خواب‌ها می گويد : با ورود فصل پائيز و زمستان ورود افراد به گرمخانه‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد افزايش می‌يابد که بيش از ۹۰ درصد آنها افرادی هستند که به صورت داوطلبانه به گرم‌خانه‌ها مراجعه می‌کنند.
او می گويد : بخش عمده آسيب‌ديدگان از پديده اعتياد رنج می‌برند و در خصوص ارائه خدمات به اين افراد به گونه‌ای است که به مراکز ترک اعتياد معرفی می‌شوند و شهرداری بخش قابل توجهی از هزينه اين افراد را متقبل می‌شوند

در خبر ديگری که توسط خبرگزاری فارس پخش شد ، يک استاد دانشگاه و آسيب‌شناس اجتماعی به افزايش ۴‌درصدی مرگ به دليل اعتياد اشاره می کند و می گويد : طی ۱۰ ماه گذشته به طور متوسط ماهيانه ۱۳ زن جان خود را بر اثر اعتياد از دست داده‌اند و استان تهران، اصفهان و فارس در اين زمينه رتبه اول تا سوم را دارند.
او می گويد : طی ۷ ماه امسال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بر اثر اعتياد جان خود را از دست داده‌اند که ۱۳۰ نفر آنها زن بودند .
مجيد ابهری اين ناهنجاريها را به گسترش فرهنگ غربی و تبليغات گسترده ماهواره‌‌ها نسبت می دهد که به گفته او با تبليغات گسترده و تحريکات فرهنگی ‌عليه حجاب در کشور ارکان خانواده را نشانه گرفته‌اند.
يک علت عجيب ديگر که اين آسيب شناس اجتماعی مطرح می کند و آن را به اعتياد به مصرف مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها توسط زنان ربط می دهد "تبليغات دروغ ماهواره‌ها و برخی از مراکز زيبايی در کشور در رابطه با تأثيرات داروهای لاغری است." ..
از مهرداد درويش پور، استاد دانشگاه و جامعه شناس، خواستم بگويد يک چنين معضل و پديده ای از کجا سرچشمه می گيرد؟






گفتگو با مهرداد درویش پور

(08:45)













ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016