دوشنبه 26 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس جمهور سوريه فرمان عفو عمومی صادر کرد، العربيه

دبی-العربيه.نت - بشار اسد رئيس جمهور سوريه روز يکشنبه ۱۵-۱-۲۰۱۲ فرمان عفو عمومی برای بازداشت شدگان مرتبط با اعتراضات جاری صادر کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی سوريه ( سانا ) عفو عمومی شامل تمام جرامی خواهد شد که طی ماه های گذشته از ۱۵ مارس ۲۰۱۱ تا ۱۵ ژانويه ۲۰۱۲ در سوريه روی داده است.

رئيس جمهور سوريه از آغاز اعتراضات مردمی در اين کشور تاکنون ۳ بار اعلام عفو کرده است اما اين بار حتی کسانی که از ارتش اين کشور جدا شده اند را شامل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی ديگر مخالفان بشار اسد در واکنش به اين فرمان اقدام رئيس جمهور سوريه را " طنز آميز" خواندند.

دکتر خالد قمرالدين يکی از مخالفان بشار اسد در لندن در گفت وگو با سايت فارسی العربيه.نت اين گونه اقدام ها را بی نتيجه خواند چرا که به گفته وی اقدام اسد برای گمراه کردن ناظران اتحاديه عرب وبرای آرام کردن اعتراضات صورت می گيرد.

دبير کل " تجمع برای انقلاب سوريه " افزود :" عفو عمومی امروز مخالفانی را که تحت تعقيب نيروهای امنيتی هستند خواسته است خود را تسليم کنند تا عفو عمومی شامل آنها شود در حاليکه به گفته وی همه می دانيم هيچ مخالفی حاضر به تسليم خود به اين شکنجه گران نيست."

قمر الدين در اين زمينه گفت:" لحظاتی پيش ليستی شامل ۷۲۰ صفحه تنها از معترضان حماه از دستگاه امنيتی سوريه درز و به دست من رسيده است و اين نشان می دهد که رژيم بشار اسد با "عفو عمومی" امروز به دنبال دستگيری تعداد ديگری از مخالفان است."

وی افزود :" اگر رژيم بشار اسد در اين اقدام نيت پاکی داشت دهها هزار نفر از مخالفان را که در جريان اعتراضات دستگير کرده بود را با حضور ناظران آزاد می کرد."

يکی ديگر از مخالفان بشار اسد که نخواست نامش فاش شود همچنين در گفتگو با سايت فارسی العربيه.نت گفت :" فرمان جديد بشار اسد حتی نيروهای امنيتی که دست آنها به خون هزاران نفر از مردم سوريه آغشته است را شامل می شود و اين برای ما کاملا بی معنی است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016