پنجشنبه 29 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت نفت: ايران همچنان دومين جايگاه صادرکننده نفت اوپک را دارد، خبرآنلاين

انرژی - آمار درج شده در سايت اوپک در خصوص ميزان صادرات کشورهای عضو مجموع صادرات فرآورده های نفتی و نفت بوده که براين اساس ايران همچنان جايگاه دومين صادرکننده نفت اوپک را داراست.


روابط عمومی وزارت نفت با ارسال توضيحاتی در خصوص درج خبری تحت عنوان " ايران جايگاه خود را از دست داد؟/نيجريه دومين صادرکننده نفت اوپک شد!" تاکيد کرده است که آمار درج شده در سايت اوپک در خصوص ميزان صادرات کشورهای عضو مجموع صادرات فرآورده های نفتی و نفت بوده که براين اساس ايران همچنان جايگاه دومين صادرکننده نفت اوپک را داراست.
متن اين جوابيه را در ادامه می خوانيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احتراماً در پاسخ به خبر مندرج در سايت خبرآنلاين مورخ ۱۸/۱۰/۹۰ با عنوان "ايران جايگاه خود را از دست داد؟/نيجريه دومين صادرکننده نفت اوپک شد!" ضروری است مقرر فرماييد نسبت به درج جوابيه زير با هدف اجتناب از هرگونه برداشت خلاف واقع از سوی مخاطبين محترم و به­منظور وقوف آن رسانه و اطلاع‌رسانی به خوانندگان محترم وفق ماده۲۳قانون مطبوعات در اولين فرصت اقدام شود:
نقش رسانه‌ها در انعکاس اخبار صحيح، موثق و مستدل نقشی ممتاز و بی‌بديل است. با وقوف به تجارب حرفه‌ای دست‌اندرکاران محترم سايت خبرآنلاين ، اميد فراوان به اطلاع‌رسانی صحيح و موثق به مردم شريف ايران اسلامی وجود دارد. متأسفانه خبر نادرست مندرج در آن رسانه در روز يکشنبه مورخ ۱۸/۱۰/۹۰ با عنوان" ايران جايگاه خود را از دست داد؟/نيجريه دومين صادرکننده نفت اوپک شد!" لزوم اهتمام بيشتر به جنبه‌های واقع بينانه و حقيقت‌ياب را در آن رسانه ضروری می‌سازد. جهت اطلاع خبرنگار و خوانندگان محترم سايت خبرآنلاين به استحضار می رساند: صادرات نفت کشورهای عضو اوپک، براساس تعريف دبيرخانه اين سازمان شامل صادرات نفت خام وميعانات گازی می باشد.بر همين اساس صادرات نفت خام حمهوری اسلامی ايران به تنهائی در سال گذشته ميلادی به ميزان ۲۴۸/۲ ميليون بشکه در روز بوده است و با اضافه نمودن حجم ميعانات گازی صادر شده در سال مذکور به ميزان ۳۳۵ هزار بشکه در روز، در در مجموع حجم صادرات نفت کشورمان به مقدار ۵۸۳/۲ ميليون بشکه در روز می شود.ضمناًدر آخرين گزارش آماری ساليانه دبيرخانه اوپک، صادرات نفت نيجريه(شامل نفت خام و ميعانات گازی) به ميزان ۴۶۴/۲ ميليون بشکه درج شده است. با توجه به مراتب فوق و بر اساس آمار رسمی اعلام شده در بولتن آماری سالانه اوپک، ميزان صادرات نفت جمهوری اسلامی ايران به مقدار ۱۱۹ هزار بشکه در روز بيشتر از صادرات نيجريه می­باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016