پنجشنبه 29 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ صالحی به اوباما: آمريکا بايد حسن نيت نشان دهد و بدون پيش شرط خواهان مذاکره باشد، خبرآنلاين

ديپلماسی - علی​اکبر صالحی که از ديروز به آنکارا رفته است، در ترکيه پاسخ اوباما را داد.


به گزارش خبرآنلاين، وزير امورخارجه شب گذشته در محل دفتر نخست وزيری ترکيه با "رجب طيب اردوغان" ديدار کرد. ديداری دو ساعته و پشت درهای بسته که به گزارش آناتولی درباره همکاری های منطقه ای از جمله در مسائل سوريه و عراق بوده است.

دومين ديدار صالحی با "عبدالله گل" رئيس جمهوری ترکيه بود. گل که در هفته​های گذشته مهمان تهران بود از آغاز مذاکرات هسته ای ۱+۵ به ميزبانی ترکيه خبر داده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير امورخارجه امروز در گفت وگوی اختصاصی با شبکه تلويزيونی 'ان.تی.وی' با تاکيد بر اينکه امنيت منطقه بايد از سوی کشورهای منطقه تامين شود، گفت: نيازی به مداخله آمريکا و انگليس در اين امر وجود ندارد.

گزيده سخنان وی را به نقل از ايرنا بخوانيد:

· کشورهای منطقه خود قادر به تامين امنيت منطقه هستند، آمريکا از ۱۲ هزار کيلومتر فاصله با منطقه برای اعمال فشار عليه ايران دست به اقدام​هايی می زند که برخی حاميانی در منطقه برای خود پيدا کند.

· به کشورهای منطقه توصيه می کنيم که از واردشدن به مسائل خطرناک در اين زمينه پرهيز کنند.

· {در پاسخ به سوالی درباره نامه اوباما به ايران}آمريکا بايد پيش از هر چيز حسن نيت خود را نشان دهد و بدون هيچ پيش شرطی خواهان مذاکره باشد و سياست دوگانه خود را کنار بگذارد.

· {در مورد مساله احتمال تحريم نفت ايران} ايران به اين گونه تحريم ها عادت کرده است به ويژه در دو سال اخير با چنين تحريم هايی رو به رو بوده ايم، تحريم ها موجب شد که ما بتوانيم روی پای خود بايستيم و پيشرفت های عظيمی در زمينه فناوری فضايی به دست آورديم ، ما قادريم به مشکلات خود فائق بياييم .

· ايران آماده مذاکرات هسته ای است. اين مذاکرات می تواند در استانبول و يا جای ديگری صورت بگيرد و در اين مورد وزير امور خارجه ترکيه آمادگی اين کشور را برای ميزبانی مذاکرات اعلام کرده است.

· ما نمی خواستيم سامانه رادار سپر دفاع موشکی ناتو در خاک ترکيه مستقر شود ولی چنين تصميمی اتخاذ شده است، بر اين باور هستيم که ترکيه آلت دست رژيم صهيونيستی نخواهد شد و در اين مورد به سخنان وزير خارجه آمريکا اهميت نمی دهيم و به سخنان مقام​های ترکيه اعتماد می کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016