شنبه 1 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آموزش عمليات نظامی برای جنگ احتمالی با ايران، دويچه وله

از سال ۲۰۰۹ يک يگان ويژه‌ ارتش ايالات متحده‌ی آمريکا مشغول آماده‌سازی نيروهای نظامی کشورهای حوزه‌ی خليج فارس برای جنگ احتمالی با ايران است. مقامات آمريکايی در باره‌ی ماموريت اين يگان و برنامه‌های آن سکوت اختيار کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مجله‌ی آمريکايی "Wired" پس از تاييد ارتش آمريکا خبری را منتشر کرد: از سال ۲۰۰۹ يک يگان ويژه‌ی ارتش آمريکا به نام "Joint Special Operations Task Force - Gulf Cooperation Council" برای آموزش نظاميان کشورهای حوزه‌ی خليج فارس در اين منطقه به‌سر می‌برد.

به گزارش "وايرد"، از جمله وظايف اين يگان آشناسازی سربازان کشورهای حوزه‌ی خليج فارس با فنون جنگی و آماده‌کردن آنها برای برخورد با "تهديدات غيرمنتظره" است. اين يگان ظاهرا از درجه‌داران نيروی زمينی، هوايی و دريايی ارتش ايالات متحده تشکيل شده است.

پنتاگون از انتشار جزييات ماموريت اين يگان خودداری می‌کند. راب باکهولت، سخنگوی ارتش ايالات متحده، نيز در مصاحبه با مجله‌ی وايرد می‌گويد: «جايز نيست که ما در باره‌ی طرح‌هايی صحبت کنيم که به يک ملت خاص مربوط هستند». وی همچنين در رابطه با محل استقرار اين يگان اطلاعاتی در اختيار وايرد نگذاشته است.

وبگاه مجله‌ی آلمانی "اشپيگل" ضمن اشاره به ترور کارشناسان اتمی ايرانی در ماه‌های اخيرمی‌نويسد: «معلوم نيست آيا اين يگان ويژه در برنامه‌‌ريزی عمليات نظامی در ايران نقشی داشته است يا خير».

کمک‌های بيشتر از جانب آمريکا

به گزارش اشپيگل آنلاين، ارتش‌های کشورهای عربی حوزه‌ی خليج فارس ايران را بزرگ‌ترين خطر عليه خود می‌دانند. به همين دليل سال‌هاست که ارتش آمريکا در اين کشورها به آموزش شگرد‌های ويژه برای مقابله با حمله‌‌ی احتمالی ايران هستند.

بر اساس گزارش اشپيگل، اريک پرينس، بنيانگذار کمپانی ارائه‌کننده‌ی خدمات نظامی "بلک‌واتر" در حال آموزش سربازان امارات متحده‌ی عربی است.

آموزش سربازان کشورهای حوزه‌ی خليج فارس تنها برای مقابله با ايران نيست. گروهی از سربازان قطر که توسط کارشناسان جنگی آمريکايی آموزش ديده بودند، در قالب کمک‌های نظامی به قيام مسلحانه عليه دولت قذافی به ليبی فرستاده شدند.

آمريکا با ارسال جنگ‌افزارهای مدرن ارتش‌های منطقه را نيز تقويت می‌کند. آخرين اقدام از اين دست فروش ۸۴ جنگنده‌ی "F-15SA" و ده‌ها هلی‌کوپتر به عربستان سعودی، و فروش يک سيستم پدافند موشکی به امارات متحده‌ی عربی به قيمت حدود ۴ ميليارد دلار بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016