دوشنبه 3 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس‌ کميسيون اقتصادی مجلس: احضار وزير اقتصاد به مجلس‌ در پی بی‌تدبيری در بازار ارز، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس‌ کميسيون اقتصادی مجلس از احضار وزير اقتصاد به مجلس خبر داد و گفت: بی‌تدبيری دولت بخش اعظمی از چرايی نابسامانی بازار ارز را شامل می‌شود.

ارسلان فتحی‌پور رئيس‌ کميسيون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نابسامانی بازار ارز و سکه، اظهار داشت: طبق وعده‌ای که مسئولان اقتصادی کشور به نمايندگان مجلس داده بودند، قرار شد که دولت قيمت ارز را بر اساس، قيمت مرجع دولتی به توليدکنندگان توزيع کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اظهارات وزير صنعت و معدن مبنی بر توزيع ارز دولتی به توليدکنندگان و مديران صنايع و معادن کشور، گفت: در حالی آقای غضنفری از توزيع ارز دولتی به توليدکنندگان خبر می‌دهد که پيگيری‌های ما اين موضوع را تأييد نمی‌کند.

عضو کميسيون اقتصادی با بيان اينکه دولت بايد مابه‌التفاوت افزايش قيمت ارز را به توليدکنندگان پرداخت کند، تصريح کرد: دلار‌ ۲هزار تومانی فاجعه‌ای بزرگ برای کشور است؛ گرچه اين قيمت حبابی است اما ممکن است با استمرار بی‌تدبيری‌های‌ دولت و بانک مرکزی به قيمت واقعی تبديل شود.

فتحی‌پور با بيان اينکه نابسامانی بازار ارز وضعيت اشتغال و توليد را با مشکل مواجه خواهد کرد، گفت: دولت، مجلس و قوه قضائيه بايد فورا برای نابسامانی قيمت ارز جلسه ستاد بحران تشکيل بدهند.

رئيس کميسيون اقتصادی مجلس گفت: بی‌تدبيری دولت بخش اعظمی از چرايی نابسامانی بازار ارز را شامل می‌شود.

وی با بيان اينکه مجلس به هيچ عنوان در برابر نابسامانی‌‌های اخير بازار ارز سکوت نخواهد کرد، گفت که دستگاه‌های امنيتی و قضايی بايد به وظيفه‌ خود در برخورد با عاملان اخلال در نظام اقتصادی کشور عمل کنند.

فتحی پور در پايان از احضار شمس‌الدين حسينی وزير اقتصاد و دارايی به مجلس خبر داد و گفت: وزير اقتصاد و ديگر دستگاه‌های دولتی از جمله بانک مرکزی بايد نسبت به بی‌تدبيری خود پاسخگوی نمايندگان مجلس باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016