سه شنبه 4 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روسيه پيش پرداخت فروش اس۳۰۰ و سود آن را به ايران برگرداند، ايسنا


سفير ايران در مسکو درباره اجرايی شدن تحريم نفت ايران به گونه‌ای که آمريکا خواستار آن است، ابراز ترديد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)به نقل از نووستی محمود رضا سجادی سفير ايران در مسکو، گزارش داد: ايران ترديد دارد که کشورهای غربی نفت ايران را تحريم کنند.

وی در يک نشست خبری در مسکو گفت: فکر نمی‌کنم آن تحريم نفتی که آمريکايی‌ها به آن اميدوارند، عملی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: ما مشتريان سنتی خود برای فروش نفت را خواهيم داشت.

سفير ايران در مسکو گفت: کشورهايی مانند چين حتی تحت فشار آمريکا نيز از خريد نفت ايران دست برنخواهند داشت.

سفير ايران در مسکو هم‌چنين درباره احتمال حمله نظامی به ايران گفت: آن‌هايی که می‌خواهند به ايران حمله کنند بايد عواقب آن را سبک و سنگين کنند.

وی تاکيد کرد: اقدامات غيردوستانه برخی کشورها تحت نفوذ آمريکا برای اين کشورها پيامدهايی منفی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: اگر اين کشورها از آمريکا پيروی کنند، تاوان آن را پس خواهند داد و آمريکايی‌ها به هيچ وجه نخواهند توانست به آن‌ها کمک کنند.

سجادی هم‌چنين ترور مصطفی احمدی روشن، دانشمند هسته‌يی ايران در تهران را محکوم کرد و گفت: واقعا غيرقابل توجيه است که جوانی که در ابتدای زندگی است، معصومانه و مظلومانه به قتل برسد. فکر می‌کنم همه ما بايد اين عمل غيرانسانی را محکوم کرده و اجازه ندهيم جهان شاهد چنين بازی‌های زشتی باشد.

اين ديپلمات ايرانی با ذکر اين‌که «اين رويداد دارای بازتاب گسترده‌ای در جامعه ايران بود» افزود: پس از قتل اين جوان صد‌ها دانشجوی رشته‌های مهندسی و ديگر حوزه‌ها در خواست کردند رشته‌های‌شان را به سمت انرژی هسته‌يی تغيير دهند.

وی خاطرنشان کرد: اين پيامی برای دنيا بود که ملت ايران و جوانان ايران زير بار تهديد و زير بار زور نمی‌روند.

سفير ايران در روسيه در بخش ديگری از سخنانش درباره قرارداد فروش سيستم‌های اس ـ ۳۰۰ به ايران گفت که روسيه پيش پرداخت و سود پيش پرداخت را به خاطر تحويل ندادن اين سيستم‌ها به ايران برگرداند.

وی گفت: اين قرارداد به همراه پيش پرداخت و سود پيش پرداخت به ايران برگردانده شد اما ما همکاری‌های ديگری نيز با روسيه داريم و تازمانی که روسيه علاقمند باشد اين همکاری‌ها ادامه پيدا خواهد کرد.

قرارداد تحويل سيستم‌های "اس ـ۳۰۰ " در اواخر سال ۲۰۰۷ امضا شد و قرار بود روسيه سيستم‌های موشکی پدافند هوايی به ارزش حدود ۸۰۰ ميليون دلار را به ايران تحويل دهد. اما

دميتری مدودف، رييس‌جمهور روسيه در تاريخ ۲۲ سپتامبر(۳۱ شهريور) با صدور فرمانی تحويل سيستم‌های اس ـ۳۰۰ ، تسليحات زرهی و هواپيما، هليکوپتر و ناوهای جنگی به ايران را ممنوع کرد. فرمان مدودف روسيه به دنبال تدابير مربوط به اجرای قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنيت سازمان ملل صادر شد.

در عين حال سرگئی چميزوف، رييس شرکت «روس تخنولوگی» در اين‌باره به خبرنگاران گفت که روسيه به‌خاطر تحويل ندادن «اس ـ۳۰۰ » پيش پرداخت را به ايران بازگرداند اما هيچ‌گونه جريمه‌ای پرداخت نکرد.

وی افزود: پيش پرداخت ايران به توليدکننده برگردانده شد چون اين سيستم‌ها در راستای قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل تحويل نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016