سه شنبه 4 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون فرهنگی سپاه: ايران اختيار گلوگاه انرژی دنيا را دارد، تحريم‌های اتحاديه اروپا وضعيت اقتصادی اين کشورها را بحرانی‌تر می‌کند، فارس


خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و تبليغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ايران اختيار گلوگاه انرژی دنيا را دارد و تحريم‌های اتحاديه اروپا وضعيت اقتصادی اين کشورها را بحرانی‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل سردار محمدعلی آسودی ‌در يادواره ۳۵ شهيد محله اسپه‌کلای آمل با اشاره به اينکه مردم با بصيرت قدرت ايستادگی بيشتری در برابر دشمنان دارند، با اشاره به حماسه سال ۶۰ مردم آمل در شش بهمن اظهار کرد: اين همان ايستادگی است که مردم آمل در سال ۶۰ عليه مناققين و کسانی که به شهر حمله کرده بودند از خود نشان دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه مردم اين شهر خودجوش شهر را به هزار سنگر تبديل کردند، افزود: اين حماسه موجب شد تا رشادت مردم آمل برای هميشه در تاريخ باقی بماند.
آسودی با تاکيد بر اينکه در بسياری مواقع اگر به موقع وارد عمل شويم می‌توانيم پيروز باشيم، اضافه کرد: اين همان نگاهی است که رهبر معظم انقلاب دارند و ايشان تاکيد می‌کنند که بايد بدانيم شرايط و موقعيت ما کجاست.
وی با انتقاد از کسانی که می‌گويند ما در دورانی شبيه شعب ابی‌طالب به سر می‌بريم، ادامه داد: رهبر معظم فرمودند که دشمن اشتباه کرده که ما در شرايط شعب ابی‌طالب هستيم بلکه ما در شرايط بدر و خيبر قرار داريم.
معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اينکه بايد ديد چه کسانی از داخل اين صداها را سر می‌دهند، تصريح کرد: به نظر بنده به کلام و فرمايش رهبری در اين زمينه توجه ويژه نشده و اين جمله ايشان به خوبی بررسی نشده است.
وی با تشريح وقايع رخ داده در زمان صدر اسلام بر پيامبر اکرم(ص) تاکيد کرد: همان شرايط امروز برای کشور ما هم در حال تکرار است و سال‌ها دشمنان با تهديدات اقتصادی به دنبال عقب نشاندن ايران از آرمان‌های خود هستند.
وی با بيان اينکه ايران ۳۳ سال است که تحريم است، گفت: تهديدات دشمن برای ما تازگی ندارد چون اين کشورها ۳۳ سال است دارند ايران را تهديد می‌کنند.
آسودی با اشاره به اينکه در اين سال‌ها آمريکا و دوستانش هر آنچه از دستشان برآمده ‌عليه ايران انجام داده‌اند، افزود: وضع امروز ما مانند وضع دوران جنگ است.
وی با مقايسه دوران جنگ تحميلی و شرايط امروز تصريح کرد: در آن دوران نيز نفت ايران تحريم شده بود، قيمت نفت را به پنج دلار رسانده‌ بودند تا ايران نتواند در معادلات اقتصادی وارد شود و با بستن تنگه هرمز اجازه حضور نفت‌کش‌ها را در خارک نمی‌دادند.
معاون سپاه پاسداران عنوان کرد: البته در آن زمان هم کسانی بودند که از اين تحريم‌ها می‌ترسيدند اما اين فشارها برای اين است که می‌خواهند ايران را مجبور به مذاکره با آمريکا کنند.
وی با بيان اينکه چنين شرايطی در زمان پيامبر اکرم(ص) در زمان بدر و خيبر نيز رخ داده بود، گفت: در آن زمان نيز پيامبر به قريش گفت اگر از تهديد مسلمانان مکه دست برنداريد يکی از گلوگاه‌های مهم اقتصادی شما را خواهيم بست.
آسودی گفت: اسلام هميشه در زمان سختی‌ها، يک گلوگاه و موقعيت مناسب دارد تا با آن به خواسته‌های به حق خود دست يابد.
وی با تاکيد بر اينکه اگر امروز آمريکا واقعا تهديدات خود را عملی کند مردم ايران مانند مردم آمل در سال ۶۰ آنها را سر جايشان خواهند نشاند، افزود: امروز عمق استراتژيک ايران به آن سوی دنيا رسيده است و ايران به اين راحتی‌ها شکست‌پذير نيست.
اين مسئول با اعلام اينکه دولت‌های آمريکا و اروپا خود نيز در شرايط بد و بحرانی اقتصادی قرار دارند، اظهار کرد: اين کشورها طرح‌های مختلفی اجرا می‌کنند تا از بحران خارج شوند اما نمی‌توانند.
به گفته وی اگر شريان اقتصادی و انرژی جهان در ايران را به دست بگيريم شرايط برای اين کشورها بحرانی‌تر می‌شود.
آسودی اظهار کرد: دنيا بدون انرژی اين منطقه نمی‌تواند به حيات خود ادامه دهد.
وی با اشاره به اينکه آمريکا تلاش می‌کند اتحاديه اروپا را به تحريم عليه ايران ترغيب کند اما اين کشورها نمی‌توانند به تصميم واحدی برسند، خاطرنشان کرد: آنها به خوبی می‌دانند که در اين تحريم‌ها آنها هستند که ضرر می‌کنند.
آسودی با بيان اينکه برای نفت ايران به اندازه کافی مشتری وجود دارد، گفت: گلوگاه اقتصادی جهان در دست ايران است و به لحاظ نظامی نيز در شرايطی به سر می‌بريم که هيچ کشوری توان حمله به ايران را ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016