دوشنبه 3 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيشنهاد علی فلاحيان برای ‌قطع صادرات نفت ايران قبل از اجرای تحريم نفتی، "انسداد تنگه هرمز يکی از گزينه‌هاست"، فارس

خبرگزاری فارس: وزير اسبق اطلاعات با اشاره به مصوبه امروز نشست اتحاديه اروپا برای تحريم نفت ايران پيشنهاد کرد ايران قبل از اجرايی شدن اين تصميم صادرات نفت را متوقف کند.

حجت‌الاسلام علی فلاحيان وزير اسبق اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، در واکنش به تصميم امروز اتحاديه اروپا برای تحريم نفت ايران که قرار است از تيرماه سال آينده اجرايی شود، پيشنهاد توقف صادرات نفت کشورمان را مطرح کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امروز برخی منابع خبری از تحريم تدريجی صادرات نفت ايران توسط اعضای اتحاديه اروپا در بروسکل خبر دادند و زمان اجرای اين طرح را تير ۱۳۹۱ اعلام کردند.

فلاحيان تصريح کرد: آنها بيش از اين گفته بودند اگر بخواهيم برای نفت ايران جايگزين پيدا کنيم، ۶ماه وقت لازم است و اگر قبل از اين مدت نفت ايران را تحريم کنيم، قيمت نفت به شدت بالا رفته و برنامه‌های ما به هم می‌ريزد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تحليل ما اين بود که روسيه تنها کشوری است که می‌تواند نفت مشابه ايران را برای اروپاييان تأمين کند.

حجت‌الاسلام فلاحيان افزود: احتمال اين هم بود که اين هياهو و جنجال را روس‌ها برپا کرده باشند تا بتوانند نفت خود را به جای ايران بفروشند.

وی ادامه داد: اکنون که اتحاديه اروپا تصميم به تحريم نفت ايران گرفته اعلام کرده ۶ماه فرصت می‌خواهد تا جايگزين برای نفت ايران و تأمين نيازهايشان پيدا کنند.

"بهترين راه اين است که ما قبل از پايان ۶ماه و اجرايی شدن طرح تحريم نفتی، خودمان صادرات نفت را متوقف کنيم تا قيمت نفت بالا برود و برنامه‌های اروپايی‌ها که با توافق آمريکا تصميم به تحريم نفتی کشورمان گرفتند، به هم بريزد".

حجت‌الاسلام فلاحيان در عين حال متذکر شد که شايد طی اين ۶ماه مشکلات کشورمان با اروپاييان حل شود.

وزير اسبق اطلاعات در پاسخ به اين سؤال که آيا ايران می‌تواند با انسداد تنگه هرمز پاسخ تحريم‌ها را بدهد، گفت: وقتی فشارها به کشورمان زياد شود، می‌توانيم در تنگه هرمز در جهت کاهش اين فشارها استفاده کنيم و انسداد تنگه يکی از گزينه‌هاست.

حجت الاسلام فلاحيان با اشاره به پيغام اخير اوباما به رهبر معظم انقلاب درباره تنگه هرمز تصريح کرد: آنها گفته‌اند که تنگه هرمز خط قرمز ماست اما تهديد هم عليه ايران هميشه بوده و اگر ما تصميم بگيريم کاری را انجام بدهيم، از تهديدات دشمنان نمی‌هراسيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016