پنجشنبه 6 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار رادان: وضع ارتکاب جرايم خشن در کشور نگران کننده نيست، نبايد به معتادان و سارقان در زندان خوش بگذرد، مهر

جانشين فرمانده نيروی انتظامی گفت:‌ جرايم خشن در کشور کاهش چشمگيری يافته است اما بايد هزينه ارتکاب برخی از جرايم بالا برود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان صبح پنجشنبه در حاشيه دومين جشنواره تقدير از سربازان نيروی انتظامی در جمع خبرنگاران در رابطه با تاخير در زمان صدور گذرنامه اظهار داشت: پس از تبديل گذرنامه‌های عادی به الکترونيکی و تعبيه چيپ الکترونيکی در آن برای کاهش ارتکاب تخلف، لازم بود تغييراتی در گذرنامه ايجاد شود که همين امر باعث طولانی شدن فرآيند صدور گذرنامه شده است. ايران جزو کشورهايی است که به سرعت کار الکترونيکی کردن گذرنامه ها را دنبال کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: در سفرهای خارجی افراد از قبل متوجه زمان سفر خود هستند و می‌دانند چه زمانی بايد برای سفر اقدام کنند اما از هموطنان می خواهيم که درخواست گذرنامه را به دقيقه ۹۰ موکول نکنند.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی ادامه داد: تعبيه ضريبهای امنيتی در گذرنامه‌های جديد باعث طولانی شدن زمان صدور گذرنامه شده است اما اميدوارم با تلاش بيشتر اين زمان را به يک هفته تا ۱۰ روز کاهش دهيم البته اين امر نيازمند توليد انبوه است که متاسفانه شرکت سازنده با مشکلاتی در اين رابطه روبرو است.

رادان در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد تعطيلی سه مرکز تعويض پلاک و سرگردانی شهروندان تهرانی ضمن عذرخواهی از شهروندان تاکيد کرد:‌ متاسفانه برخی مشکلات در رابطه با مراکز تعويض پلاک در تهران به وجود آمد که باعث ايجاد حساسيتهايی در اين رابطه شد. اين مراکز به دليل اينکه برای محل ايجاد مزاحمت می‌کرند تعطيل شدند اما درگاههای بيشتری در مراکز ديگر فعال هستند تا اين مشکلات رفع شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در رابطه با کاهش استفاده از سربازان وظيفه در ماموريتهای پليسی با تاييد اين موضوع تاکيد کرد: بخش زيادی از نيروهای پليس را پرسنل وظيفه تشکيل می‌دهند اما در تلاش هستيم تا ميزان نيروهای وظيفه را تا حد امکان کاهش دهيم. هم اکنون نيروهای وظيفه از ماموريتهای پليسی حذف شده‌اند ضمن اينکه دستور توانمندسازی سربازان صادر شده است.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی در رابطه با نگرانيهای روسيه مبنی بر ورود مواد مخدر به اين کشور تاکيد کرد:‌ مذاکرات دو جانبه‌ای در اين رابطه برگزار شده است و هم اکنون اقدامات اطلاعاتی و همکاريهای مشترک در حال انجام است که بسيار کارساز بوده است.

وی از کاهش جرايم خشن در کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه وضع ارتکاب جرايم خشن در کشور نگران کننده نيست و اين جرايم رو به کاهش است. پليس اقدامات پيشرفتانه‌ای را انجام داده است. متاسفانه در سرقتهای خرد بيکاری به عنوان يک معضل اساسی باعث بروز اين جرم می‌شود اما بايد هزينه ارتکاب يک سری از جرايم بالا باشد.

سردار رادان در پايان تصريح کرد: بايد مراکزی برای نگهداری سارقان خرد و موادفروشان احداث شود که در آنجا به اين افراد زياد خوش نگذرد ضمن اينکه پليس از قوه قضائيه به خاطر پيگيريهای مستمر و دغدغه‌های فراوانی که در اين حوزه برای مسئولان قضائی به وجود آمده است تشکر می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016