سه شنبه 8 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار رادان : پايان طرح جمع آوری ماهواره پايان بشقاب‌های ماهواره بر روی پشت بام‌ها خواهد بود، خبرآنلاين

شهری - جانشين فرمانده نيروی انتظامی می گويد: اطلاعات خوبی به ما رسيده که درصد گيرندگان ماهواره کم شده و در آينده با هماهنگی قوه‌قضاييه افق جديدی در برخورد با اين موضوع شکل می‌گيرد که منجر می‌شود تا خود به خود استفاده‌کنندگان اين وسيله، از آن دست بردارند.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی از ايجاد افق جديد در برخورد با ماهواره‌ها با هماهنگی قوه‌ قضاييه خبر داد و گفت : طرح جمع‌آوری ماهواره‌ها به کاهش جرايم در جامعه کمک کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرداراحمدرضا رادان درباره اينکه آيا جمع‌آوری ماهواره‌ها توسط پليس تاثيری در کاهش جرايم داشته است يا خير؟ گفت: هنوز زود است که در اين باره اظهار نظرکرد اما آنچه که از آمارها به دست آمده جرايم ما رو به کاهش است که نشان‌دهنده تاثيراين طرح در کاهش جرايم در جامعه است.
وی با بيان اينکه نمی‌خواهم ادعا کنم که همه جرايم زاييده و محصول ماهواره هستند، به ايسناگفت: اما دلايل متعدد وجود دارد که ابتذال، مدل‌های موی غربی، خشونت و سرقت‌های خشن برگرفته از برنامه‌های ماهواره‌ای است اما آن چيزی که در اجرای اين طرح بيشتر مدنظر ماست اين است که کانون خانواده‌ها دچار تزلزل نشوند.
رادان با بيان اينکه ما به موضوع ماهواره به عنوان يک تهديد برای جوانان نگاه می‌کنيم گفت: نيروی انتظامی در اين راستا با حکم قانونی برخورد می‌کند.
وی پيرامون اينکه طرح جمع‌آوری ماهواره تا چه زمانی ادامه دارد اظهارداشت: اين طرح همچنان ادامه دارد و پايان اين طرح پايان بشقاب‌های ماهواره بر روی پشت بام‌ها خواهد بود.
جانشين فرمانده نيروی انتظامی می گويد: اطلاعات خوبی به ما رسيده که درصد گيرندگان ماهواره کم شده و در آينده با هماهنگی قوه‌قضاييه افق جديدی در برخورد با اين موضوع شکل می‌گيرد که منجر می‌شود تا خود به خود استفاده‌کنندگان اين وسيله، از آن دست بردارند.

و اين در حالی است که برنامه های ماهواره ای نيمی از مردم را به خود مشغول کرده است. يعنی بيش از ۳۷ ميليون نفر از ايرانيان، مشتری پر و پا قرص برنامه های ماهواره ای هستند. اين را مدير شبکه جام جم می گويد و معتقد است همين که برخی از مردم شبکه های ماهواره ای را رها می کنند و به شبکه های داخلی می پيوندند، جای شکر دارد.
به گفته مجيد رجبی معمار ميزان استفاده مردم از شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های داخلی متفاوت است. آمار‌ها و گزارش‌‌ها نشان می‌دهد حدود ۵۰ درصد مردم ازماهواره‌‌ها استفاده می‌کنند البته ميزان استفاده از ماهواره متفاوت است. گروهی تمام طول هفته را به تماشای ماهواره مشغول هستند و افرادی فقط دو ساعت در هفته به تماشای آن می‌نشينند.
اين اظهارات در حالی بيان می شود که تابستان امسال، روزنامه شرق به نقل از مرکز افکارسنجی صدا و سيما اعلام کرد تعداد خانواده هايی که پای برنامه های ماهواره ای می نشينند، ۶۴ درصد از خانوارهای ايرانی است. به بيان ديگر، اين مرکز، تعداد بينندگان ماهواره را بيش از ۴۵ ميليون قلمداد کرده بود. آماری که امروز از زبان رجبی معمار منتشر شد نيز با اختلاف ۱۰ درصد، همين ميزان را می گويد. يعنی ماهواره در بين خانواده های ايرانی، جای پای خود را سفت کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016