دوشنبه 10 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال آب به درياچه اروميه ۱۸ درصد پيشرفت دارد، فارس

خبرگزاری فارس: معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست کشور با اشاره به اينکه انتقال آب از حوزه‌های ديگر به درياچه اروميه در حال جريان است، گفت: هم‌اکنون انتقال آب از اين حوزه‌‌ها به درياچه اروميه حدود ۱۵ تا ۱۸ درصد پيشرفت فيزيکی دارد.

محمدجواد محمدی‌زاده در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اسفراين اظهار داشت: درياچه اروميه با بارندگی‌های اخير، از مهر ماه به بعد تا الان بيش از پنج سانتی‌متر ميزان آب بالا آمده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزايش آب در اين درياچه افزود: اقدام اولی که داريم انجام می‌دهيم، انتقال حوزه به حوزه است و از حوزه‌های ديگر آب منتقل می‌شود و طرحی برای انتقال آب که اکنون در حال جريان است، حدود ۱۵ تا ۱۸ درصد پيشرفت فيزيکی دارد.

محمدی‌زاده با بيان اينکه اين طرح بايد ظرف پنج سال انجام شود، تصريح کرد: اجرای اين طرح منجر به اين شده که ۷۰۰ ميليون متر مکعب آب از حوزه ديگر به حوزه آبخيز اروميه منتقل شود.

وی اظهار داشت: طی يک برنامه سه ساله با اصلاح روش‌های آبياری يک صرفه جويی حدود يک ميليارد متر مکعبی انجام خواهد شد همچنين انتقال آب از حوزه ارس در دست مطالعه بوده و به احتمال قوی مراحل اجرايی آن از سال ۹۱ آغاز خواهد شد.

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست کشور بارور کردن ابرها را برای احيای اين درياچه برشمرد و گفت: بارور کردن ابرها با فرض آنکه ما ۲۰ درصد به ظرفيت بارش در حوزه آبخيز اروميه اضافه خواهيم کرد، است.

وی ادامه داد: ما فکر می‌کنيم که با اين چند برنامه، حداقل نياز آبی درياچه اروميه که ۱/۳ ميليارد متر مکعب است، ان‌شاءالله تامين خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اين پروژه يک برنامه پنج ساله است که اميدواريم منابع آن تامين و اين کار به نتيجه برسد.

رئيس سازمان محيط زيست کشور همچنين با تاکيد بر اينکه کميته آلودگی هوای کشور فعال است، گفت: بر همين اساس اين کميته در کل کشور هر ۱۵ روز يکبار جلساتش منظم برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: کميته آلودگی هوای تهران نيز ما آن را به استانداری تهران تفويض کرده و آنها جلسات خود را برگزار می‌کنند.

محمدی‌زاده تصريح کرد: بعضی‌ها اين تلقی را دارند که تشکيل کميته آلايندگی هوای تهران به معنی تعطيلی کميته آلودگی هوای کشور است که ما اين کميته را در سازمان محيط زيست به طور منظم تشکيل و در استان تهران هم اين نشست‌ها در استانداری تشکيل می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016