شنبه 15 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت خارجه بریتانیا فشار علیه کارکنان بی‌بی‌سی فارسی را محکوم کرد، بی بی سی

آلستر برت، معاون امور خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت امور خارجه بریتانیا گزارش های اخیر در مورد اعمال فشار بر تعدادی از اعضای خانواده بعضی از کارکنان بخش فارسی بی‌بی‌سی توسط مأموران حکومت ایران را به شدت محکوم کرد.

آقای برت روز جمعه ۳ فوریه (۱۴ بهمن) گفت: "مقام های ایران سابقه ای شرم آور در استفاده از اعضای خانواده وکلا، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر برای اعمال فشار بر آنها دارند".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او استفاده حکومت ایران از این روش ها را نشانه ای آشکار از بدتر شدن وضعیت حقوق بشر در ایران و نیاز شدید حکومت این کشور برای خاموش کردن تمام صداهای مستقل دانست و آن را ادامه روند ارسال پارازیت بر امواج تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی و سایر تلویزیون های ماهواره ای فارسی زبان توصیف کرد.

آقای برت گفت: "جامعه بین المللی بارها از مقام های ایرانی خواسته است که آزار و ارعاب روزنامه نگاران را متوقف کند و جلوی ارسال غیر قانونی پارازیت بر امواج ماهواره ای را بگیرد. ما دوباره این درخواست را تکرار می کنیم".

پیش تر مارک تامپسون، مدیر کل بی‌بی‌سی هم با محکوم کردن اعمال فشارهای جدید بر کارکنان بخش فارسی بی‌بی‌سی گفته بود: "در ماه‌های اخیر شاهد سطوح فزاینده‌ای از ارعاب و به کارگیری شیوه‌های نگران‌کننده جدیدی بوده‌ایم که شامل اقداماتی برای تحت فشار گذاشتن افرادی است که در خارج از ایران با بی‌بی‌سی همکاری می‌کنند و در مواردی، اعضای خانواده و بستگان آنها که در داخل ایران زندگی می‌کنند، هدف قرار گرفته‌اند."

او از مقامات رسمی ایران خواسته بود که با این اقدامات برخورد کنند.

مدیرکل بی‌بی‌سی همچنین از دولت ها و نهادهای بین‌المللی خواسته بود که بیشترین فشار ممکن را بر حکومت ایران وارد کنند تا از اقداماتش برای ارعاب، سانسور مداوم و سوءاستفاده از قدرت، دست بردارد.

آقای تامپسون گفته بود: "خواهر یکی از کارکنان بخش فارسی بی‌بی‌سی بازداشت شد و بدون هیچ اتهام مشخصی در سلولی انفرادی در زندان اوین در تهران نگه داشته شد. هرچند او الان با قید وثیقه آزاد شده، ولی نوع برخورد با او کاملا اسفناک بود و ما این اقدام را به شدیدترین شکل ممکن، محکوم می‌کنیم."

سازمان دیدبان حقوق بشر و کمپین بین المللی حقوق بشر ایران هم اعمال فشارهای جدید بر روزنامه نگاران در ایران، از جمله اعمال فشار بر روزنامه نگاران بی‌بی‌سی فارسی را محکوم کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016