دوشنبه 17 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: ليست انتخاباتی جداگانه می‌دهيم، مهر

علی مطهری نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی پس از انتشار فهرست جبهه متحد اصولگرايان، اعلام کرد به طور جداگانه فهرستی تحت عنوان " منتقدان دولت دهم" ارائه خواهد کرد.

علی مطهری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اعلام اين خبر اظهارداشت: ليست "منتقدان دولت دهم" در دو يا سه روز آينده منتشر خواهد شد.

با جديت وارد ميدان می شويم

وی گفت: البته ممکن است تغيير جزيی در عنوان اين فهرست ايجاد شود، ما تا حدودی منتظر نهايی شدن ليست جبهه متحد بوديم که ديشب تکليف روشن شد و با جديت بيشتری وارد ميدان خواهيم شد.

نماينده تهران خاطرنشان کرد: علی عباسپور و حميد رضا کاتوزيان ديگر نمايندگان تهران که از حضور در ليست جبهه متحد بازمانده اند نيز در اين ليست خواهند بود. همچنين حجت الاسلام سيد ابوالحسن نواب معاون سياسی جامعه روحانيت مبارز نيز در فهرست ما خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احتمال ارائه ليست ۱۵ نفره در تهران

مطهری ادامه داد: تا کنون درباره ۱۰ تا ۱۲ نفر ديگر نيز برای اين ليست صحبت شده اما هنوز به رای گيری نرسيده ايم. ما به دنبال اين نيستيم که حتما يک ليست ۳۰ نفره ارائه کنيم، ممکن است ليست ما ۱۵ نفره باشد اگر بتوانيم کسانی را پيدا کنيم که معيارهای مد نظر ما را داشته باشند حتما در آنها را در ليست قرار خواهيم داد و شايد اين ليست به ۳۰ نفر هم برسد.

اين نماينده منتقد دولت در پاسخ به اين سئوال که معيارهای مد نظر شما چيست، گفت: قانونگرايی يا مبارزه با قانون گريزی، مبارزه با حرمت شکنی، اعتدال، عقلگرايی و احترام به آزادی ها و حقوق مردم در چارچوب قانون اساسی از مهمترين معيارهايی است که برای بستن اين ليست در نظر داريم.

امکانات جبهه متحد و جبهه پايداری را نداريم

عضو کميسيون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در آينده نزديک در اطلاعيه ای نقطه نظرات خودمان را به طور مشروح به اطلاع مردم خواهيم رساند و از مردم تهران می خواهيم در اين انتخابات ما را ياری کنند. امکانات ما نه در حد جبهه متحد اصولگرايان است و نه در حد جبهه پايداری.

برداشت جبهه متحد از اصولگرايی را قبول ندارم

مطهری در بيان ارزيابی اش از حذف خود و ديگر نمايندگان تهران از ليست جبهه متحد نيز گفت: شخصاً معتقدم اين وضعيت بهتر است. چون حداقل بنده برداشت آقايان از اصولگرايی را قبول ندارم. در برخی مبانی اصولگرايی مانند مفهوم آزادی و ولايت فقيه با آنها اختلاف داريم و من شخصاً حق می دهم اسم ما را در ليست قرار ندهند و فکر می کنم با اين شرايط رقابت جدی تر و شور انتخاباتی بيشتر خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016