سه شنبه 18 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعدادی از اعضای شبکه همکاران بی بی سی در ايران شناسايی و دستگير شدند، مهر

خبرگزاری مهر از شناسايی و دستگيری تعدادی از "اعضای شبکه همکاران بی‌بی‌سی فارسی در ايران" خبر داد. اين خبرگزاری به نقل از "يک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود" نوشته است: "عده‌ای از فريب‌خوردگان شبکه دروغ‌پرداز بی‌بی‌سی فارسی که مأموريت جمع‌آوری اخبار و اطلاعات، توليد محتوا در قالب‌های مختلف، جذب، آموزش، استخدام و خروج از کشور نخبگان رسانه‌ای در ايران را به عهده داشتند، بازداشت شدند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری مهر: خبر شناسايی و دستگيری تعدادی از اعضای شبکه همکاران بی بی سی فارسی در ايران تاييد شد.

يک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار مهر گفت: عده ای از فريب‌خوردگان شبکه دروغ پرداز بی بی سی فارسی که ماموريت جمع آوری اخبار و اطلاعات، توليد محتوا در قالب های مختلف، جذب، آموزش، استخدام و خروج از کشور نخبگان رسانه ای در ايران را به عهده داشتند، بازداشت شدند.

به گفته وی، اين افراد با دريافت مبالغ قابل توجه و از آغازين روزهای شروع به کار شبکه بی طرف نمای بی بی سی بويژه پس از روشن شدن آتش فتنه سال ۸۸ و پس از آن تاکنون، طی همکاری با اين شبکه مرتکب جرائم ضدامنيتی بسياری شده اند.

اين منبع امنيتی تاکيد کرد:‌ پرونده افراد بازداشت شده پس از تکميل نهايی و تنظيم کيفرخواست متهمان برای صدور حکم تحويل مراجع قضايی خواهد شد.

اين مقام آگاه ضمن هشدار به افرادی که در داخل و خارج کشور به هر نحو فريب اغواگری های شبکه های بيگانه به ويژه بی بی سی را خورده اند، از آنها خواست تا منافع و هويت ملی و اسلامی خود را فدای اهداف شوم و ضدانسانی اين شبکه ها نسازند.

وی در ادامه افزود: برخی نهادهای سياسی مدافع حقوق بشر و همچنين برخی انجمن های صوری دفاع از حقوق فعالان رسانه ها صرفا به محکوم کردن بازداشت اين افراد بسنده کرده اند در حالی که اتهامات افراد دستگير شده فعاليت رسانه ای آنها نبوده و بسياری از اقدامات ايشان تحت عناوين مجرمانه بوده و بر اساس نص قانون جزا و حقوق عمومی مشمول کيفرهای سنگين و شديد است.

اين مسئول امنيتی در پايان با اشاره به اذعان تامپسون مديرکل بی بی سی به کارزار سيستماتيک بی بی سی فارسی با دستگاه های امنيتی ايران تاکيد کرد:‌ همان گونه که پيش از اين نيز اعلام شده است، هر گونه همکاری با شبکه بی بی سی فارسی غير قانونی بوده و موجب پيگرد خواهد بود.

گفته می شود به زودی جزئياتی از فعاليت های متهمين اين شبکه که بخشی از نوع و نحوه فعاليت و جذب اين شبکه بيگانه را نمايان می سازد، در اختيار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است در پی دستگيری برخی اعضای شبکه همکاران بی بی سی در ايران، مديرکل اين شبکه وابسته به دولت انگليس در اظهاراتی گستاخانه از ساير دولتها و نهادهای بين المللی خواست تا هرچقدر می توانند به ايران فشار بياورند تا مجرمين بازداشت شده به سرعت آزاد شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016