سه شنبه 18 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاستن ١۵ هزار کارمند از بخش دولتی يونان، صدای آمريکا

يک وزير دولت يونان می گويد: اين کشور در پی فشار روز افزون بين المللی برای اعمال اقدامات بيشتر رياضت اقتصادی، با حذف ١۵ هزار شغل در بخش دولتی، موافقت کرده است.

وزير اصلاحات بخش عمومی يونان، ديميتريس رپاس، اين کاهش را روز دوشنبه اعلام کرد، اما به جزئيات ديگری اشاره نکرد. مشاغل دولتی تاکنون در طول بحران مالی در يونان محفوظ بوده اند. اتحاديه های کارگری که از احتمال کاهش دستمزد خشمگين هستند، يک اعتصاب عمومی را در روز سه شنبه تدارک ديده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما نخست وزير يونان، لوکاس پاپادموس، در حال مذاکره با گروه های سوسياليست، محافظه کار و افراطی راستگرای اين کشور برای کسب حمايت از اين طرح است. وام دهندگان بين المللی توافق ميان احزاب يونان را خواستار شده اند. آنها بيم از آن دارند که پس از انتخابات سراسری يونان در ماه های پيش رو، قانونگذاران با بهانه جويی، از کاستن هزينه های دولت سرپيچی کنند.

آلمان و فرانسه با صدور يک هشدار شديد در روز دوشنبه، اعلام کردند: يونان بايد برای دريافت کمک مالی جديد؛ به موافقت نهايی درباره اين طرح برسد. يونان برای جلوگيری از ورشکستگی می تواند ميلياردها دلار برای پرداخت وام های خود در ماه آينده دريافت کند ولی رهبران آلمان و فرانسه می گويند اين کشور بايد اول مخارج خود را کاهش دهد و با طلبکاران خصوصی برای حذف نيمی از بدهی های خود به توافق برسد.

مذاکرات بيشتر در مورد اين طرح بين رهبران سياسی برای روز دوشنبه برنامه ريزی شده بود، اما تا روز سه شنبه به تعويق افتاد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016