یکشنبه 23 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری یکشنبه: داوود بهمن آبادی، از زندان به بیمارستان منتقل شد

خبرهای این صفحه مرتبا به روز می شوند


داوود بهمن آبادی، از زندان به بیمارستان منتقل شد، هرانا

خبرگزاری هرانا - داوود بهمن آبادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، به بیمارستان بقیه الله سپاه پاسداران منتقل شده است.

ینا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، داوود بهمن آبادی که کماکان به صورت بلاتکلیف در بند ۲ الف سپاه پاسداران و در سلول انفرادی به سر می‌برد، هفته‌ی گذشته به دلایل نامعلوم به بیمارستان بقیه الله سپاه پاسداران منتقل شد.

آقای بهمن آبادی که در جبهه‌های جنگ هشت ساله‌ی ایران و عراق نیز حضور داشته است به بیماری آرتروز گردن و پروستات مبتلاست منتها علت انتقال وی به بیمارستان نامعلوم و نگران کننده توصیف شده است.

وی که از دوم آذرماه سال جاری تاکنون در زندان اوین به سر می‌برد و به تازگی قرار بازداشت موقتش نیز، از سوی دادسرای مستقر در زندان اوین تمدید شده است؛ هم‌چنان ممنوع الملاقات است.


صدور حکم حبس برای یک فعال کرد توسط دادگاه انقلاب در ارومیه، خانه حقوق بشر ایران

یک فعال کرد اهل شهر اشنویه توسط دادگاه انقلاب اسلامی به سه سال زندان محکوم شده است.

آژانس خبری موکریان گزارش داده است که این فعال کرد که حمید فتحی زرزا نام دارد از طرف دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه به اتهام همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام به تحمل یک سال حبس محکوم شد.
حمید فتحی زرزا که مدتی را در زندان اشنویه بسر برده، هم اکنون در زندان مرکزی ارومیه دوران محکومیت خود را سپری می نماید.

چند روز پیش نیز، محمود اردهالی بارانی، فعال کرد اهل ارومیه توسط نیروهای امنیتی دستگیر و روانه زندان شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دو زندانی سیاسی آذربایجانی از زندان آزاد شدند، هرانا

خبرگزاری هرانا - کبری فرج زاده و یونس سلیمانی دو تن از زندانی سیاسی پس از پایان محکومیت به ترتیب از زندان مرکزی تبریز و اردبیل آزاد شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، کبری فرج زاده، فعال حقوق زنان که توسط قاضی دولت آبادی رئیس شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز از سه اتهام «اقدام علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام» و «عضویت در تشکیلات گاموح» به تحمل ۶ماه حبس تعزیری محکوم شده بود پس از اتمام دوران محکومیت شش ماهه خود روز پنج شنبه از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

هم چنین یونس سلیمانی، زندانی سیاسی و فعال جنبش دانشجویی پس از اتمام مدت حبس خود از زندان اردبیل آزاد شد. یونس سلیمانی دانشجوی اخراجی دانشگاه همدان است که سال گذشته در اردبیل دستگیر به دلیل عضویت در حزب گاموح نوین و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود؛ روز پنجشنبه پس از اتمام محکومیت از زندان اردبیل آزاد شد.

گفتنی است این فعال سیاسی به دلیل اعتراض به بازجویی های مکرر خود از طریق اعتصاب غذا به شدت از سوی ماموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به بهداری زندان منتقل شده بود.


برگزاری مراسم تولد انور حسین پناهی در زندان مرکزی سنندج، کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

جمعی از زندانیان سیاسی بند دو پاک زندان مرکزی سنندج ، جمعه 20 بهمن در سالروز تولد انور حسین پناهی ، از زندانیان سرشناس کرد ، در جشن کوچکی به این مناسبت، یاد او را گرامی داشتند.

بنا به گزاش رسیده : زندانیان سیاسی این بند در این مراسم مقاومت حسین پناهی را ستودند و عملکردهای غیرقانونی و شکنجه گونه دستگاهای امنیتی و قوه قضاییه را در نگهداری دائم او در زندان و اینکه وی در طی این 4 سال بدونه مرخصی بوده محکوم کردند. و از تلاشهای وی برای ریشه کن کردن مواد مخدر و تشویق زندان برای همبستگی و اتحاد و ایجاد فضای دوستانه در بین زندانیان تجلیل و قدردانی کردند.

شایان ذکر است انورحسین پناهی از فعالان سیاسی و مدنی کرد است که از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود و پس از اعتراض‌ سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به ۱۶سال زندان تقلیل پیدا کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016