سه شنبه 25 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهرۀ پلیسی – امنیتی مرکز تهران در آستانه مراسم ۲۵بهمن، جرس

گزارش های رسیده حاکی است که نقاط مرکزی تهران، از حدود ظهر سه شنبه به طور محسوسی فضای امنیتی به خود گرفته و لباس شخصی های موتور سوار و همچنین یگان های ویژه پاسداران، ضمن مانور و گشت های خیابانی، در برخی نقاط مستقر شده اند. خبرها حاکی از برپايی تجمع هايی در تهران است. خبرهای ديگر را در بخش خبر دنبال کنيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جـــرس: به گزارش منابع خبری، از بامداد روز سه شنبه 25 بهمن ماه، در حالیکه ساعاتی تا برگزاری تظاهرات سکوت حامیان جنبش سبز در خیابان ها مانده بود، برخی مناطق تهران چهره امنیتی- پلیسی به خود گرفت.

برخی شاهدان و گزارش های رسیده به جرس حاکی است که نقاط مرکزی تهران، از حدود ظهر سه شنبه به طور محسوسی فضای امنیتی به خود گرفته و لباس شخصی های موتور سوار و همچنین یگان های ویژه پاسداران، ضمن مانور و گشت های خیابانی، در برخی نقاط مستقر شده اند.

تارنمای ایران پرس نیوز گزارش داده است که با نزدیک شدن به ظهر و زمان برگزاری تظاهرات، نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها به تدریج در میادین و تقاطع های های اصلی شهر تهران در حال استقرار هستند. از ساعت 12 یکی از این یگان های پلیس ضد شورش و تعداد زیادی از خودروهای نیمه زرهی و بین 50 تا 60 دستگاه موتور سیکلت در پادگان عشرت آباد (حوزه نظام وظیفه) استقرار یافتند. در همین حال از میدان امام حسین تا میدان آزادی در تقاطع های اصلی و میادین فردوسی و انقلاب خودروهای نیروی انتظامی رفت وآمد شهروندان را زیر نظر گرفته که هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود.


بر اساس این گزارش، طبق معمول این روزها پایگاه بسیج مقداد به عنوان مرکز اصلی استقرار یگان های بسیج و لباس شخصی هاست و از صبح امروز رفت و آمدهای زیادی در این پایگاه صورت می گیرد. گشت های لباس شخصی ها با موتورهای سنگین و پوشش های مشخص در مسیر خیابان انقلاب به چشم می خورد و به کلیه کتاب فروشی ها و مغازه های خیابان انقلاب و آزادی ابلاغ شده است که در صورت شلوغ شدن خیابان بلافاصله پس از اخطار نیروی انتظامی باید مغازه های خود را تعطیل کنند.

همچنین از دانشگاه تهران، صنعتی شریف و امیرکبیر نیز خبر می رسد که دانشجویان تصمیم گرفته اند کلاس های نوبت بعداز ظهر را تعطیل کنند اما معاونت دانشجویی نسبت به این تصمیم اخطار داده است! موتورهای حامل لباس شخصی ها اطراف دانشگاه تهران ویراژ می دهند و سعی دارند با ایجاد رعب و وحشت فضا را کاملا کنترل شده نشان دهند.


اما در مسیر خیابان ولیعصر به ویژه تقاطع تخت طاووس و میدان ولیعصر حضور نیروهای امنیتی محسوس است. ضلع شرقی میدان هفت تیر روبروی مسجد الجواد محل استقرار نیروهای بسیج است و بلوار کشاورز هم چنین وضعیتی دارد.


بر اساس گزارش ها، سرعت اینترنت به شدت پایین است و ارسال ایمیل به سختی میسر می شود و خطوط موبایل نیز با اختلالات شدید مواجه است.

بی بی سی نیز به نقل از شاهدان عینی نوشته است "در سالگرد تظاهرات ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ و همزمان با فراخوان چهره‌ها و گروه‌های مخالف دولت برای برگزاری تظاهراتی دیگر، مأموران پلیس در بعضی خیابان‌های شهر تهران حضوری چشمگیر دارند."

همچنین برخی منابع شامگاه دیروز از ترافیک سنگین و غیر عادی خیابان های تهران خبر دادند که با وجود تلاش های پلیس راهنمایی و رانندگی تا ساعت ها ادامه داشت.

شاهدان عینی از ندای الله اکبر در برخی مناطق تهران در شامگاه دوشنبه خبر داده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016