چهارشنبه 26 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"فعلا نفت ايران به کشورهای اروپايی قطع نشده است"، ايرنا

حسن تاجيک، مديرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران خبر شبکه دولتی پرس‌تی‌وی مبنی بر قطع صادرات نفت ايران به شش کشور اروپايی را تکذيب کرد و گفت: "فعلا نفت ايران به کشورهای اروپايی قطع نشده است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا ' حسن تاجيک' عصر امروز (چهارشنبه)پس از ديدار با سفرای کشورهای ايتاليا؛ اسپانيا؛ فرانسه ؛ يونان؛ هلند و پرتغال گفت: اتحاديه اروپا در سوم بهمن ماه تصميماتی مبنی بر تحريم نفتی ايران اتخاذ کردکه از نظر ما غير منطقی و غير قانونی است.

وی افزود: پاسخ ما به اين تحريم ها اين است؛ همواره گفته ايم تحريم ها نمی توانند در اراده مردم ايران خدشه ای وارد کند بلکه بر روی مردم اروپا اثر دارد و اين اثر را برخی محافل به ما منتقل کرده اند.

مديرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه با بيان اينکه اروپا شرايط سختی را از نظر اقتصادی می گذارند و در حال سپری کردن زمستان سختی است؛ تصريح کرد؛ گفت: ايران نمی تواند در مقابل تحريم های اروپايی ها ساکت بنشيند.

تاجيک خاطرنشان کرد: ما در جايگزينی نفت و فروش نفت به کشورهای ديگر مشکلی نداريم اما بر اساس سياست های انسان دوستانه و جوانمردانه و شرايط کشورهای اروپايی به اين نتيجه رسيديم که يک پيام جدی به طرف هايی اروپايی که قرار داد نفتی با ما دارند بدهيم که ما می توانيم بلافاصله قراردادهای نفت را جايگزين کنيم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ايران همواره معتقد به روابط فی ما بين بر اساس احترام و اطمينان متقابل بوده است و ما معتقديم از نفت به عنوان ابزار نبايد استفاده کرد.

مديرکل اروپای غرب وزارت امور خارجه گفت: ما معتقديم روابط بر اساس احترام متقابل بايد باشد؛ ما معتقد به تعميم امنيت روابط انرژی هستيم؛ معتقدبم تعميم امنيت فقط در عرضه نيست بلکه در تقاضا نيز است و تقاضا نيز بايد امنيت داشته باشد.

وی تاکيد کرد: ما به اروپايی ها اين مساله را به طور روشن منعکس کريم که تصميمات آنها درست نبوده و معضلات ناشی از اين تصميم بر عهده دولت هايی است که اين تصميم را گرفته اند و اگر ايران نفتی را که به اروپايی ها می دهد به کشور های ديگر جايگزين کند مسووليت آن به عهده کشورهای اروپايی است.

فعلا نفت ايران به کشورهای اروپايی قطع نشده است

مديرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه در ادامه در خصوص عکس العمل سفرا در اين ديدارها گفت : سفرا به اين مساله اذعان داشتند که تحريم ها دو طرف را دچار مشکل می کند.

وی افزود : آنان اين پيام ها را به پايتخت های خود منتقل خواهند کرد .

تاجيک اظهارداشت: دلايلی که پشت تصميمات اتحاديه اروپا مبنی بر تحريم ايران بود؛ غير منطقی است .

وی با بيان اينکه فعلا نفت ايران به کشورهای اروپايی قطع نشده است گفت : سعی کرديم در يک حرکت جوانمردانه به مردم اروپا اين پيام را برسانيم که اگر از اين ناحيه مشکلی متوجه آنان شود مسئوليت آن برعهده کشورهای اروپايی است .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016