جمعه 28 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توکلی: اروپا تاوان تحریم را می‌پردازد، فارس

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از اقدام دولت در قطع صادرات نفت به 6 کشور اروپایی تقدیر و تشکر کرد.

احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حاشیه چهارمین نشست شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت که از صبح امروز در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه‌طباطبایی در حال برگزاری است، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به اقدام روز گذشته ایران در قطع صادرات نفت به 6 کشور اروپایی، این اقدام را مثبت ارزیابی کرد.

توکلی افزود: اروپایی‌ها قصد داشتند قطع خرید نفت ایران را از ابتدای ماه ژوئن اجرایی کنند که این اقدام در آن تاریخ دو فایده و سود برای آنها داشت؛ فایده اول این بود که فرصت پیدا می‌کردند پالایشگاه‌های خود را که با نفت سنگین ایران تأمین می‌شد تغییر فناوری دهند و دیگر اینکه فرصت پیدا می‌کردند در فصل زمستان که حساسیت عرضه در بازار نفت بیشتر است را سپری کرده و به فصل تابستان رسیده و آسیب‌های این اقدام خود را کاهش دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بیان اینکه چه دلیلی وجود دارد دولت ایران اجازه دهد اروپایی‌ها به این دو هدف خود برسند، خاطرنشان کرد: من از اقدام دولت در قطع صادرات نفت به اروپا تقدیر می‌کنم و از آنها به دلیل این اقدام تشکر می‌کنم.

توکلی با بیان اینکه اقدام دولت در قطع صادرات نفت ایران به اروپا موجب می‌شود اروپایی‌ها نیز تاوان تحریم نفتی ایران را بپردازند تصریح کرد: اکنون ایران 450 هزار بشکه نفت به اروپا صادر می‌کند و 18 درصد نفت صادراتی خود به اروپا را قطع کردیم و همین اقدام موجب می‌شود تا آنها نیز تاوان کار خود را بپردازند و همین مسئله ممکن است موجب شود تا آنها از تصمیم خود در تحریم نفتی ایران بازگردند و خرید نفت ایران را ادامه دهند و حتی اگر آنها از تصمیم خود نیز بازنگردند فقط ما در این تحریم هزینه پرداخت نخواهیم کرد و آنها نیز تاوان خواهند داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016