شنبه 6 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پوتین: غرب به دنبال تغییر رژیم در ایران است! رادیو فردا

ولادمیر پوتین، نخست وزیر روسیه گفته است، غرب زیر پوشش تلاش برای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای و پیوستن احتمالی ایران به گروه کشور‌های دارنده بمب اتم، در حقیقت هدف دیگری را که تغییر رژیم در ایران است، دنبال ‌می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او همچنین گفته است موضع روسیه کاملا متفاوت با آن چیزی است که دیگران تلاش می‌کنند به روسیه بعنوان راه حل اصلی مشکل موجود با ایران نشان دهند.

وی در عین حال تاکید کرده است که روسیه در مواردی با دیگر کشورها هم نظر است و این موضع مشترک عدم دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای است.

نخست وزیر روسیه با رد نظر یکی از تحلیلگران آن کشور در مورد چگونگی برخورد با مسئله ایران هم گفته است موضع مستقل روسیه علی رغم فشارهای خارجی با اتمام کار نیروگاه بوشهر نشان داده شد.

وی تاکید کرده است که روسیه بطور مستقل ولی نه در حالتی متجاوزانه و پرخاشگرانه با مسئله ایران برخورد خواهد کرد.

پیش از این ولادمیر اورلوف، رئیس مرکز تحقیقات سیاسی روسیه از آن کشور انتقاد کرده و گفته بود روسیه به اندازه کافی در برخورد با مسئله ایران بصورت مستقل عمل نمی‌کند.

ولادمیر پوتین، نخست وزیر روسیه در سخنان روز جمعه خود بار دیگر تاکید کرد که مسکو در همکاری با شرکایش در جامعه بین المللی عمل خواهد کرد.

روسیه تاکنون با تحریم‌های یکجانبه آمریکا، اتحادیه اروپا و دیگر کشور‌های غربی علیه ایران مخالفت کرده ولی به تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران رای مثبت داده و آنها را اجرا کرده است.

همکاری‌های نظامی بین دو کشور نیز در سال‌های اخیر کاهش یافته و روسیه از تحویل دادن سیستم دفاع موشکی اس ۳۰۰ به ایران خودداری کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016