شنبه 6 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاجر بریتانیایی متهم به معامله با ایران در زندان آمریکایی، بی بی سی

کریستوفر تپین، تاجر بریتانیایی که متهم شده به ایران باتری های قابل استفاده در برنامه هسته ای این کشور فروخته است، به آمریکا مسترد شده است.

کریستوفر تپین 65 ساله ساعت یازده شب به وقت گرینیچ وارد فرودگاه هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا شد.

قرار است اولین جلسه دادگاه آقای تپین روز دوشنبه در دادگاهی در ال پاسو برگزار شود.

آقای تپین می گوید ماموران امنیتی امریکا برای او دام گسترده بوده اند.

طبق قوانین آمریکا، او می تواند به 35 سال حبس محکوم شود.

دن کاگدل، وکیل آقای تپین در آمریکا گفته با حرارت هر چه تمام تر برای آزادی موکلش به حکم وثیقه استدلال خواهد کرد.

آقای کاگدل به بی بی سی گفت: "هیچ دلیل موجهی وجود ندارد که موکل من خطرناک باشد و یا بخواهد فرار کند. او تاجری معتبر بدون هیچ گونه سابقه کیفریست."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای تپین بعد از متهم شدن در آمریکا تلاش کرد با توسل به محاکم بریتانیا از استرداد خود جلوگیری کند.

با این همه استرداد او به آمریکا به موجب معاهده استرداد میان دو کشور انجام شد و قضات بریتانیایی گفته اند که استرداد به موجب این معاهده قانونی است.

حتی دادگاه اروپایی حقوق بشر نیز حاضر نشد در این مسئله مداخله کند.

حالا آقای تپین تا روز دادگاه خود در بازداشتگاهی در تگزاس خواهد ماند و حتی پس از آن هم بعید است زودتر از پنجشنبه یا جمعه با حکم وثیقه آزاد شود.

آقای تپین گفته است که مقررات معاهده استرداد میان دولتهای بریتانیا و ایالات متحده عملا اجازه دفاع او از خودش در برابر یک دادگاه بریتانیایی را از او سلب کرده است.

او به بی بی سی گفت "من احساس می کنم که سیستم با من غیر عادلانه برخورد کرده است. من فکر می کردم که نظام دادگستری بریتانیا برای حمایت و حفاظت از من عمل خواهد کرد اما دیدم که تمامی حقوقم از من گرفته شده است. من ابدا هیچ حقی ندارم."

دادگاه تجدید نظر بریتانیا ماه گذشته با رد دعوی آقای تپین عملا برای استرداد او به آمریکا "چراغ سبز" را به دولت بریتانیا نشان داد و تریزا می، وزیر کشور، هم حکم استرداد را صادر کرد.

آقای تپین می گوید که در دادگاهی امریکایی با او به عدالت رفتار نخواهد شد و با توجه به سن بالای او (65 سال) دریافت حکم 35 سال حبس می تواند عملا بدان معنا باشد که او هرگز به خانه خود بر نخواهد گشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016