یکشنبه 7 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازرسان در ایران از مذاکرات ابراز رضایت کردند، اما بعد حرفشان را عوض کردند، ایلنا

ایلنا: عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی باید از واکنش دفاعی خارج شود و نوعی دیپلماسی هسته‌ای هجومی را در پیش گیرد.

پرویز سروری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص گزارش اخیر بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطر نشان کرد: اقدام بازرسان آژانس از پیش برای ما قابل پیش بینی بود به گونه‌ای که تحلیل‌ها بر این بود که نظام سلطه تلاش دارد تا با اعمال فشار ‏به جمهوری اسلامی از برگزاری انتخابات پرشور جلوگیری کند.

وی از راهپیمایی ۲۲ بهمن با عنوان پاسخ روشنی به غرب یاد کرد و اذعان داشت: نظام سلطه در پی این است که این را به جهان بین الملل القا کند که تحریم‌های آمریکا اثر گذار بوده و مردم با عدم شرکت در انتخابات به نوعی روی گردانی خود از نظام را نشان خواهند داد در حالیکه حضور پرشور مردم در ۲۲ بهمن نشان داد که فشارهای غیر قانونی نتیجه‌ای جز انسجام در مواضع ملت ایران نخواهد داشت.

سروری با تاکید بر اینکه اقدام اخیر آژانس نیز در راستای کارشکنی غرب برای شرکت مردم در انتخابات قابل بررسی است، تصریح کرد: وقتی بازرسان وارد ایران شدند طبق معاهده NPT و حتی فرا‌تر از وظایف یاد شده در این معاهده همکاری‌های لازم با آن‌ها صورت گرفت به گونه‌ای که خود بازرسان در ایران از نتایج مذاکرات اظهار رضایت کردند، ولی وقتی از ایران خارج شده اظهارتشان به کلی رنگ باخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ضمن ابراز تعجب از تغییر موضع اژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: کاملا واضح است که گزارش اخیر آژانش فاقد هرگونه کار‌شناسی و مبتنی بر بازرسی آن‌ها نبود. علاوه بر این می‌توان گفت این گزارشی از پیش تعیین شده بود که تنها توسط افراد آژانس قرائت شد، در حالیکه بدور از واقعیت و کاملا سیاسی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه ایران تا کنون ‌‌نهایت همکاری را بر اساس معاهده NPT با آژانس داشته است ولی بازرسان چیزی فرا‌تر از مفاد این معاهده را از ایران می‌خواهند. چرا که مفاد پروتکل الحاقی مورد تصویب مجلس نیست و ایران تنها خود را ملزم به اجرای معاهده NPT می‌داند نه پروتکل الحاقی.

سروری با بیان اینکه غرب تا کنون نرمش‌های ایران در مساله هسته‌ای را نوعی عقب نشینی تلقی کرده است، خاطر نشان کرد: غرب در اقدامی غیر قانونی در پی این است که بازرسی مبتنی بر پروتکل را بر ایران تحمیل کند این چیزی جز بازی با افکار عمومی نیست.

وی در پایان ضمن اعلام اینکه طی هفته آینده در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به این مساله رسیدگی خواهد شد، تاکید کرد: من معتقدم جمهوری اسلامی باید از واکنش دفاعی خارج شود و نوعی دیپلماسی هسته‌ای هجومی را در پیش گیرد. ضمن اینکه نباید فراموش کرد که ۱+۵ و آژانس هم به ابزاری برای اعمال نطرات سیاسی قدرت‌ها تبدیل شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016