یکشنبه 14 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لطفا ماشين حساب برداريد: تعداد اعلام شده رای دهندگان تقسيم بر تعداد واجدين شرايط، ضربدر ۱۰۰، کلمه

پايگاه اطلاع رسانی وزارت کشور روز گذشته خبر داد که مصطفی محمد نجار وزير کشور در جمع خبرنگاران ميزان مشارکت مردم در نهمين دوره انتخابات مجلس را ‌‌٢۶ ميليون و ‌‌۴٧٢ هزار و ‌‌٧۶٠ نفر اعلام کرده و گفته است که ميزان مشارکت در اين انتخابات حدود ‌‌٢ /‌‌۶۴ درصد بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه، همين منبع خبری دو هفته ی پيش يعنی ۳۰ بهمن ماه در پايان جلسه هيات دولت تعداد افراد واجد شرايط برای رای دادن در اين انتخابات را ۴۸ ميليون و ۲۸۸ هزار و ۷۹۹ نفر اعلام کرده بود.

با استفاده از ماشين حساب و يک عمليات ضرب و تقسيم به سادگی مشخص می شود که شرکت کردن حدود ۲۶ ميليون نفر از ۴۸ ميليون نفر يعنی مشارکتی حدود ۵۴ درصد، و اين يعنی با ناديده گرفتن آمارسازی ها و تخلفات ارسالی در اين چند روز، حتی اگر امار های رسمی وزارت کشور را بپذيريم، باز هم مشارکت ساختگی ۶۴ درصد، بدون هماهنگی و تنظيم کردن عددها از قبل بوده است.

در هر حال به نظر ميرسد بدون دستيابی به صندوق ها و آمار واقعی فقط و فقط از روی ناهماهنگی هايی که مسئولان و خبرگزاری های وابسته به حاکميت در گفته های خود دارند به سادگی می توان به بخش مهمی از تخلفات و آمار سازی ها در اين انتخابات نمايشی دست يافت.

در لحظه تنظيم خبر، مشخص شد که آمار تعداد شرکت کنندگان از پايگاه وزارت کشور حذف شده اما در باقی خبرگزاری ها و روزنامه ها همچنان وجود دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016