سه شنبه 16 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس شورای شهر تهران: استان تهران برای جمعيت بيش از ۱۴ ميليون آب ندارد، ايلنا

منابع آبی تهران از مکان‌هايی مختلف تامين می‌شود که روزبه‌روز در حال افزايش است به طوری که به‌تازگی سد ماملو و سد لتيان نيز به آن اضافه شده اما با اين وجود بحث مديريت منابع آب بايد مورد توجه قرار گيرد.


ايلنا: « بر اساس اعلام وزارت نيرو با توجه به بارش‌های سالانه، استان تهران، برای جمعيت بيش از ۱۴ ميليون نفر آب در اختيار ندارد.»

به گزارش خبرنگار ايلنا، رئيس شورای شهر تهران با بيان اين مطلب افزود:« آب يکی از ارکان حياتی برای زندگی‌ست و حتی جمعيت پذيری تهران براساس آن تهيه شده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين دبير کميته محيط زيست شورای شهر تهران، با اعلام اينکه وضعيت در استان تهران از نظر منابع آبی مناسب نيست اظهار داشت: « طبق آماگيری سال ۸۴ ۴۰ درصد فعاليت اقتصادی کشور بيشتر بر جمعيتی بيش از ۱۴ ميليون نفر در استان تهران متمرکز است که تنها مساحتی برابر يک و دو دهم کل کشور را به خود اختصاص داده است.»

"معصومه ابتکار" ادامه داد: « منابع آبی تهران از مکان‌هايی مختلف تامين می‌شود که روزبه‌روز در حال افزايش است به طوری که به‌تازگی سد ماملو و سد لتيان نيز به آن اضافه شده اما با اين وجود بحث مديريت منابع آب بايد مورد توجه قرار گيرد.»

وی افزود: « با وجود تحديدات ناشی از کاهش تدريجی نزولات آسمانی در سال اخير نتوانستيم مديريتی مناسبی در حوزه منابع آب داشته باشيم.»

به گفته دبير کميته محيط زيست شورای شهر تهران، برداشت‌های غيرمجاز از سفره‌های آب زيرزمينی و حفاظت نکردن منابع آبی از آلودگی‌ها موجب شده که وضعيت نامناسبی در اين حوزه به وجود بيايد.

ابتکار با بيان اينکه موضوع مديريت منابع آب، نه‌تنها مربوط به تهران بلکه ملی‌ست، توصيه کرد مصوبه‌ای به مجلس و دولت از سوی شورای شهر پيشنهاد شود تا حفاظت از منابع آب در اولويت قرار گيرد.

وی اظهار داشت: « رشد توسعه منابع آبی زيرزمينی و حفاظت از رودخانه‌ها به مديريت صحيح و پايدار منابع آب برمی‌گردد.»

"مهدی چمران" رئيس شورای شهر تهران نيز با حياتی دانستن بحث آب برای استان تهران اظهار داشت: « با توجه به بارندگی‌های سالانه اقليم کشور که به طور متوسط ۲۵۰ ميلی متر است، وزارت علوم اعلام کرده نمی‌تواند برای بيش از ۱۴ ميليون نفر در استان تهران آب شرب تهيه کند.

وی اظهار داشت:« براساس همين مطالعات طرح جامع و مجموعه شهری تهران جميعت تهران را حداکثر ۱۴ ميليون نفر تعيين کرده است.»

رئيس شورای شهر تهران با ابراز نگرانی از افزايش جمعيت استان تهران به مرز ۱۶ ميليون نفر در سال ۱۴۰۴ خاطرنشان کرد: « بحث ديگر اين است که وزارت نيرو اعلام کرده نمی‌تواند برای اين ميزان جمعيت آب شرب تامين کند و به همين منظور با گسترش شهر تهران به شدت مخالفت کرده‌است.»

به گفته چمران جمعيت شهر تهران قابل کنترل است اما بايد فکری به حال شهرهای اقمالی اطراف تهران کرد که نرخ رشد جمعيتی نزديک به ۱۲ درصد را به خود اخصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ايلنا پس از اين سخنان يک فوريت طرح پيشنهاد به دولت و مجلس در مورد حفاظت مضاعف از منابع آبی تهران و کشور به رای گيری گذاشته شد و مورد تصويب شورای شهر قرار گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016