چهارشنبه 17 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فاطمه کروبی: سه ماه است که اجازه ديدار با همسرم را نداده اند، سحام نيوز

سحام نيوز: فاطمه کروبی طی روزهای اخير به ديدار چند تن از خانواده های زندانيان سياسی از جمله خانواده ابوالفضل قديانی رفتند. به گزارش سحام، در اين ديدار که همسر و فرزندان اين زندانی سياسی حضور داشتند، خانم کروبی از مجاهدت ها و استقامت های آقای قديانی و همسرشان چه اکنون در زندان های حکومت و چه در پيش از انقلاب و در زندان های رژيم ستم شاهی، تقدير کردند.

فاطمه کروبی ضمن برشمردن اين نکته که آقای قديانی و همسرشان از زجر کشيده گان قبل و پس از انقلاب بوده و هستند، ابراز اميدواری کردند اين فضای سخت و سرد حاکم ازميان رود و نشانه های عدالت و آزادی نمايان گردد.

به گزارش خبرنگار سحام، در ادامه اين ديدار، همسر و فرزندان آقای قديانی از روحيه مقاوم و خستگی ناپذير آقای کروبی ياد کردند و سلامتی و آزادی هرچه زودتر ايشان را از خداوند خواستار شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه خانم کروبی در پاسخ به پرسش همسر آقای قديانی در خصوص آخرين وضعيت آقای کروبی گفتند: ” اکنون بيش از سه ماه است که اجازه ديدار بنده با ايشان داده نشده است و اين وضع، نگرانی های ما را در خصوص وضعيت جسمی ايشان افزايش می دهد و همچنان نگران وضعيت ايشان هستيم.”

همسر مهدی کروبی در ادامه افزود: “به شهادت و گواه خانواده ها و برخی زندانيان سياسی اوين و رجايی شهر که اين روزها با آنان ديدار داشته ام، در خصوص آقای کروبی که حتی از حقوق اوليه يک زندانی مانند هواخوری، کتاب و ملاقات و غيره محروم است؛ آنچه بر همسرم می گذرد سختر از شرايط زندان است.”

در ادامه اين ديدار خانم فاطمه کروبی ضمن يادآوری دوران پيش از انقلاب و مرور خاطرات خود با همسر آقای قديانی – که ايشان نيز مدت ها در زندان بودند- افزودند: ” خاطرتان هست که کميته مشترک سخت ترين آن دوران بود. زمانی که آقای کروبی در کميته مشترک زندانی بودند، ماه ها بود که با ايشان ملاقات نداشتم تا اينکه روزی “رسولی مامور ساواک”، تماس گرفت و به من و فرزندانم اجازه ملاقات داد. اين روزها و ماههايی که از آقای کروبی بی خبريم به ياد همان دوران حس ميکنم که ايشان در کميته مشترک زندانی هستند و بايد مانند آن دوران منتظر بمانيم تا شايد زنگ بزنند و ملاقاتی را تنظيم کنند. ليکن دريغ که سه ماه گذشته و همچنان از ايشان بی خبريم.”

همسرمهدی کروبی همچنين در ادامه افزود: ” آقای کروبی با روحيه قوی که همکنون نيز از آن روحيه برخوردارند، بارها تاکيد کرده اند که خود و خانواده ام آماده پرداخت هرگونه هزينه ای برای دفاع از حقوق برحق مردم هستيم و خواهيم بود، اما آنچه که موجب نگرانيست، عدم دسترسی ايشان به حقوق اوليه است و البته نمی دانم در سه ماهی که به بنده اجازه ملاقات داده نشده، چه بر ايشان رفته است.”

فاطمه کروبی در تاکيدی دوباره و به علت عدم اطلاع از وضعيت آقای کروبی در سه ماه گذشته، افزودند: ” ما، کمافی السابق تاکيد داريم که پزشک مستقل و معتمد خانواده بايد آقای کروبی را معاينه کند.”

در پايان اين ديدار، فاطمه کروبی در خصوص افزايش فشارها، با اعلام اين مهم افزود: ” روند مجموعه حاکم، نشاندهنده آغاز دور تازه ای از فشار هاست. به دليل اينکه ايشان ماه های اول عملا از همه چيز و حتی کتاب محروم بودند تا اينکه پس از مدتها قرآن و چند جلد کتاب در اختيار ايشان قرار داده شد. از آن تاريخ به بعد ماه هاست که اجازه هيچگونه کتاب جديد و يا مجله و روزنامه و يا ملاقات و … داده نشده است.

لازم به توضيح است طی بيش از سه ماه گذشته اجازه ديدار مشترک به فاطمه کروبی و مهدی کروبی در پی اعلام ديدگاه ايشان مبنی بر فرمايشی بودن انتخابات مجلس نهم، از سوی مقامات امنيتی داده نشده است.

مهدی کروبی گفته بود که: “موضعگيری هايی که از دبير شورای نگهبان و وزير اطلاعات و برخی ديگر از مسئولان و مخصوصا صدا و سيما شنيده ام حاکی از آن است که به اعتقاد آنان، دشمنان انقلاب و نظام می خواهند از فرصت انتخابات استفاده کنند و امنيت کشور را برهم بزنند.”

ايشان همچنين افزوده بودند: “من از اين ديدگاه ها استنباط کردم که آقايان از تداوم قهر و نارضايتی مردم به خوبی مطلع اند و می خواهند انتخاباتی فرمايشی و دستوری ترتيب دهند.”


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016