دوشنبه 22 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: تا پايان دولت بيکاری را ريشه کن ‌می‌کنيم، ايلنا

متاسفانه برخی علاوه بر اين پشت پا هم می‌زنند و به جای اين‌که دولت را ياری دهند، راهش را سد می‌کنند و جلوی پول و مقررات لازم را می‌‌گيرند اما من به شما ‌می‌گويم که با اجرای طرح‌های جديد سالی ۵/۲ ميليون شغل ايجاد ‌می‌کنيم.


ايلنا: محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهور ظهر امروز در جمع مردم کرج با تاکيد بر اينکه اجرای عدالت در ايران از سوی دولت به صورت جدی پيگيری می‌شود،گفت:برای تحقق عدالت در کشور گام‌های بزرگی برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز با حضور در جمع مردم کرج گفت: امروز شما ۳۳ سال است که پای آرمان‌های امام و انقلاب ايستاده‌ايد و خسته نشده‌ايد در حالی که تمام قدرت‌های جهانی و استکبار رفتار بسيار بدی با ما داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهور با اشاره به در پيش بودن نوروز و اينکه نوروز يک سنت اصيل الهی‌ست که ريشه در توحيد، عدالت و فطرت پاک انسان‌ها دارد، افزود: آيين‌های جشن نوروز سرشار از محبت، همبستگی و نشانه با هم بودن است. نوروز ابتکار ايرانی‌هاست و پيام آور يک حقيقت بزرگ است و ان پيام اين است که هر روز بايد برای ما اغاز يک تلاش بزرگ باشد و اين جشن نشان ‌می‌دهد که پايه‌گذاری نوروز از الهامات الهی است.

وی ادامه داد: امروز جامعه جهانی آگاهانه نوروز را به عنوان يک جشن جهانی پذيرفته است.

رئيس جمهور با اشاره به اهداف و وظايف دولت‌ها گفت: وظيفه دولت‌ها استقرار عدالت و توزيع امکانات و فرصت‌ها و آماده سازی فضا برای پيشرفت است زيرا بر پايه عدالت است که کرامت محقق ‌می‌شود و هميشه بعد از دعوت به توحيد دعوت به عدالت و استقرار عدالت بوده است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: هميشه دولت‌هاو حکومت‌هايی که به دنبال استقرار عدالت هستند مخالفانی دارند و قلدرهايی بی‌کفايت و افرادی که ‌می‌خواهند بی‌زحمت از ثروت ملی استفاده کنند در برابر آن‌ها ‌می‌ايستند‌.

وی با اشاره به شعار حضرت امام مبنی بر استقرار پاکی و عدالت گفت: امروز همه مستکبران و دزدهای بين المللی به دليل آنکه ملت ايران از عدالت سخن ‌می‌گويد در برابر آن قد علم کردند‌.

وی ادامه داد: اساس دولت نهم و دهم بر پايه عدالت است و من امروز در کنار شما ‌می‌گويم تا زمانی که جان در بدن داريم عليرغم فشار بين المللی برای استقرار عدالت ايستاده‌ام و هرگز تشويق‌های قدرت‌های خارجی را با لبخند رضايت يک نفر از مردم ايران عوض نمی‌کنم و تا آخرين نفس از نوکری مردم سرسوزنی فروگذار نمی‌شوم.

رييس جمهور با اشاره به اجرای هدفمندی يارانه‌ها گفت: برقراری عدالت يکی از اهداف اين طرح بود و گام اول طرح به خوبی اجرا شد و موفق بود و همه دنيا زبان به تحسين گشودند هرچند ما از‌‌ همان روز اول ‌می‌دانستيم که قدرت‌های جهانی و بعضی در داخل که از اجرای اين طرح منافع نامشروع‌شان به خطر ‌می‌افتد، با اجرای آن مخالفت ‌می‌کنند.

وی ادامه داد: گروهی وقتی ديدند طرح موفق است با اخلال در بخش‌های اقتصادی خواستند به اين طرح آسيب بزنند. امروز کسانی که در بازار ارز و طلا مشکل ايجاد ‌می‌کنند هدفشان ضربه زدن به طرح تحول اقتصادی است. آن‌ها کسانی هستند که با همکاری با خارج نشينان قصد اخلال در کشور را دارند و به بهانه گران شدن ارز به دنبال ايجاد تورم هستند.

وی ادامه داد: در حالی که ما ‌می‌خواهيم فضا را آرام کنيم اما آن‌ها نمی‌گذارند و به دنبال آن هستند که ما از لحاظ اقتصادی جهش نداشته باشيم و اينگونه القا کنند که تحريم‌ها موفق بوده است. در حاليکه هيچ مشکل حادی در کشور وجود ندارد و اين بحث‌ها فقط جنگ روانی است و با توجه به اينکه پايه‌های اقتصادی کشور محکم است، ملت و دولت با هم بر مشکلات غلبه ‌می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه دوم دولت گفت: ‌ايجاد اشتغال و از بين بردن بيکاری از برنامه‌های اصلی دولت است همه ما بايد بسيج شويم و تمامی دستگاه‌ها بايد دنبال کنند تا ريشه بيکاری را از بين ببريم.

وی ادامه داد: عده‌ای می‌گويند که ايجاد اشتغال زياد در يک مدت کوتاه امکان‌پذير نيست و متاسفانه برخی علاوه بر اين پشت پا هم می‌زنند و به جای اين‌که دولت را ياری دهند، راهش را سد می‌کنند و جلوی پول و مقررات لازم را می‌‌گيرند اما من به شما ‌می‌گويم که با اجرای طرح‌های جديد سالی ۵/۲ ميليون شغل ايجاد ‌می‌کنيم و اگر مخالفان مانع تراشی نکنند، تا پايان دولت بيکاری را ريشه کن ‌می‌کنيم.

احمدی‌نژاد با اشاره به وضعيت امروز افغانستان و فلسطين گفت: امروز در افغانستان قرآن آتش ‌می‌زنند و مردم را ‌می‌کشند و در فلسطين نيز اينگونه است من به آن‌ها ‌می‌گويم که اين گونه رفتار‌ها فايده ندارد رژيم صهيونيستی يک موجود مرده است و نمی‌توان آن‌ها را با اين برنامه‌ها زنده کرد و خيال نکنيد که اگر ۵ حاکم احمق منطقه با شما همکاری کردند موفق هستيد.

وی با اشاره به سخنان کسانی که مدعی‌اند همه گزينه‌ها روی ميز است، گفت: بگذاريد همه گزينه‌ها روی ميز باشد تا بپوسد، خود شما هم ‌می‌پوسيد دوره برده داری گذشته است و دوره شما نيز ‌می‌گذرد امروز زمانی است که بايد با ملت‌ها با ادب صحبت کرد و حقوق آن‌ها را به رسميت شناخت. ملت ايران از بمب و ناو و هواپيما نمی‌ترسد. هيچ ارزشی برای آن قائل نيست. امروز دنيا حتی ملت‌های ديگر از استکبار جهانی خسته شده‌اند و افکار ضد انسانی آن‌ها ديگر سودی ندارد.

رييس جمهور با اشاره به برنامه‌های خود در استان البرز افزود: در سه سفر قبلی ۴۲۵ مصوبه داشتيم که ۸۹ مصوبه کاملا اجرا شده ۲۳۵ مصوبه در دست اجراست.

وی در پايان اضافه کرد: برای ۱۰۱ مصوبه نيز هنوز کاری صورت نگرفته است که در جلسه امروز بررسی ‌می‌شود و اگر نياز به بودجه اضافه داشته باشد آن را تخصيص خواهيم داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016