چهارشنبه 24 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس جمهور سوريه به پيشنهاد فرستاده سازمان ملل پاسخ داد، شمار کشته شدگان در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۰۰ نفر رسيد، العربيه

دبی-العربيه.نت - احمد فوزی سخنگوی فرستاده سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه در گفت و گو با العربيه اعلام کرد کوفی عنان پاسخ بشار اسد درباره راه حل های پيشنهادی را دريافت کرده است.

کوفی عنان که به عنوان نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب برای يافتن راه حلی برای بحران در سوريه تعيين شده است روز دوشنبه گذشته گفته بود بشار اسد تا روز سه شنبه فرصت دارد که به پيشنهادهايش پاسخ دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی کوفی عنان در گفت و گو با العربيه ضمن اعلام خبر پاسخ دولت سوريه از ذکر جزئيات بيشتر خودداری کرد اما اعلام کرد جزئيات اين پاسخ فردا اعلام خواهد شد.

عنان روز دوشنبه گفته است در صورتی که پاسخ دولت سوريه درباره پيشنهادهايش جهت حل بحران کنونی اين کشور مثبت نباشد ، جامعه جهانی به دنبال يافتن راه حل های ديگری خواهد بود.

نماينده سازمان ملل به سوريه بدون اينکه جزئيات پيشنهاد خود درباره حل بحران در سوريه را بيان کند ، تاکيد کرده است که اولين قدم در اين راه توقف خشونت ها در سوريه است.

از سوی ديگر شورای عمومی انقلاب سوريه در گزارشی اعلام کرد شمار قربانيان حملات ارتش ونيروهای امنيتی سوريه در ۲۴ ساعت گذشته به بيش از ۱۰۰ نفر رسيده است.

بر اساس اين گزارش بيشتر کشته شدگان را معترضان ضد دولتی در دو شهر حمص و ادلب تشکيل می دهند.

در همين حال شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده است که گروهی از ناظران حقوق بشری سازمان ملل به منظور تحقيق و بررسی درباره جنايت های ضد بشری صورت گرفته در سوريه ، راهی کشورهای همسايه اين کشور شده اند.

بر اساس اين گزارش اين اقدام به منظور زمينه سازی جهت انتقال پرونده سوريه به ديوان کيفری بين المللی خواهد بود.

بسياری از ناظران حقوق بشری خشونت های دولت سوريه بر ضد معترضان را جنايت جنگی عليه بشريت دانسته اند.

نبيل العربی دبير کل اتحاديه عرب روز گذشته از سازمان ملل خواست درباره جنايت های رژيم سوريه در دو شهر حمص و ادلب تحقيق کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016