سه شنبه 1 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام نوروزی دبيرکل سازمان ملل متحد، راديو زمانه

بان کی‌مون، دبيرکل سازمان ملل متحد پيامی به‌مناسبت نوروز منتشر کرد و در آن نوروز را نمادی از صلح و دوستی دانست.

تارنمای سازمان ملل امروز سه‌شنبه يکم فروردين‌ماه ۱۳۹۱ پيام بان کی‌مون، دبيرکل اين سازمان را به‌مناسبت فرارسيدن نوروز منتشر کرد.

دبيرکل سازمان ملل متحد هر سال اين آيين ديرينه را با انتشار پيامی گرامی می‌دارد.

بان کی‌مون در پيام خود گفته است: "در طول سه هزار سال تاريخ بشری و امروز برای ۳۰۰ ميليون نفر از مردم جهان، نوروز، سرزمين‌ها، ملت‌ها، مذاهب و زبان‌های گوناگون را در نخستين روز بهار يگانه می‌سازد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبيرکل سازمان ملل در پيام خود، نوروز را روز "خانواده، دوستی و رقص و پايکوبی" دانسته و آن را نشانه‌ای از "احترام متقابل و آرزوی همه جوامع در راه هماهنگی" خوانده است.

بان کی‌مون گفته است نوروز تولدی دوباره و آرزوی صلح و حسن نيت است.
به گفته دبيرکل سازمان ملل نوروز نشانی از تنوع در جهان و فرصتی برای تقويت روابطی است که مردم جهان را به هم پيوند می‌دهد.

وی گفت به همين خاطر است که نوروز از سوی يونسکو در فهرست "ميراث غيرملموس جهانی"، به ثبت رسيده است.

يونسکو، سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، در تاريخ هشتم مهرماه ۱۳۸۸ خورشيدی (۲۰۰۹ ميلادی) نوروز را به‌عنوان "ميراث غيرملموس جهانی" ثبت کرد.

همچنين سازمان ملل متحد در تاريخ ۲۴ فوريه ۲۰۱۰ با تصويب قطعنامه‌ای در مقر اين سازمان در نيويورک، روز ۲۱ مارس را به‌عنوان روز بين‌المللی نوروز و فرهنگ صلح در جهان به‌رسميت شناخت.

بان کی‌مون با بيان اين‌که پيام صلح نوروز از "جايگاه ويژه‌ای" برخوردار است گفت به جوامعی می‌انديشد که نوروز را جشن می‌گيرند اما در شرايط دشواری به‌سر می‌برند.

دبيرکل سازمان ملل گفت: "اين جشن به ما يادآوری می‌کند که سرنوشت مشترکی داريم و بايد در راه ساختن آينده‌ای بهتر تلاش کنيم."

وی در پايان پيام خود گفت: "تمام توان خود را برای گرامی‌داشت تجديد زندگی و در راه ساختن جامعه جهانی امن‌تر، صلح‌آميزتر و عادلانه‌تر به‌کار بريم. اين است پيام نوروز و اين است وظيفه همه ما در طول اين سال."

نوروز از سوی کشورهای مختلف جهان از جمله ايران، افغانستان، آلبانی، آذربايجان، مقدونيه، هند، قزاقستان، قرقيزستان، تاجيکستان، ترکمنستان و ترکيه جشن گرفته می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016