چهارشنبه 9 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راه دشوار کوفی عنان برای توقف خشونت ها در سوریه

يورونيوز ـ مخالفان سوری با پخش تصاویر ادعایی گلوله باران بامداد چهارشنبه شهر راستان در مرکز سوریه، اعلام کردند که بشار اسد به رغم توافق با طرح آتش بس پیشنهادی کوفی عنان، همچنان به سرکوب قهرآمیز مخالفان ادامه می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در بحران سوریه، روز سه شنبه در پکن با هو جینتائو، ریئس جمهوری خلق چین دیدار و مذاکره کرد. پیش ‌تر چین و روسیه مانع از تصویب دو قطعنامه شورای امنیت ملل متحد علیه دولت سوریه شده و از تکرار سناریوی لیبی در این کشور جلو گیری کرده بودند. با این حال چین نیز پس از روسیه، موافقت خود را با طرح آتش بس شش ماده ای آقای عنان اعلام کرد.

به نظر می‌رسد نقش و اعتبار شخصی کوفی عنان، دبیر کل پیشین سازمان ملل متحد توانسته است ناکارآیی شورای امنیت را به عنوان نهاد اصلی حفظ صلح و امنیت بین المللی جبران نماید. پیش‌ تر و در دهه پنجاه میلادی نیز شورای امنیت در دوران جنگ سرد و به دلیل رقابت میان اتحاد جماهیر شوروی سابق و ایالات متحده آمریکا، کارآیی خود را از دست داده بود.

کوفی عنان با ابراز رضایت از نتیجه مذاکرات پکن گفت:“چین هم مانند سایر ملت‌ ها اهمیت بحران و نیز لزوم حل مسالمت آمیز آن را پیش از وخیم ‌تر شدن شرایط درک می‌کند. می‌خواهم دولت چین با هر روشی که می ‌تواند با من همکاری کند تا مطمئن باشیم که که می ‌توانیم بحران را به شیوه ‌ای صلح آمیز خاتمه دهیم.”

دیروز بشار اسد از محله بابا عمرو شهر حمص، پایگاه سابق مخالفان مسلح دولت سوریه، دیدار کرد. شهر حمص پس از یک ماه درگیری بار دیگر تحت حاکمیت دولت مرکزی قرار گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016