چهارشنبه 9 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفر هفته آینده کوفی عنان به تهران تکذیب شد

به گزارش راديو فردا ساعاتی پس از اظهارات علی اکبر صالحی، درباره سفر کوفی عنان به تهران در هفته آینده، سخنگوی عنان به خبرگزاری فرانسه گفت که نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه هفته آینده سفری به تهران نخواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران، روز چهارشنبه ضمن استقبال از طرح کوفی عنان برای حل بحران سوریه گفت: «کوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل برای حل بحران سوریه طی روزهای دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده به تهران سفر خواهد کرد.»

پس از این اظهارات، احمد فوزی، سخنگوی کوفی عنان، به خبرگزاری فرانسه گفت: «عنان دوشنبه آینده یا هفته آینده به ایران نمی‌رود.»

تهران از طرح کوفی عنان برای پایان دادن به بحران سوریه حمایت کرده است. کوفی عنان در این طرح خواستار بیرون بردن نیروها از شهرهای سوریه و اجازه کمک‌رسانی به مردم شده است. در طرح کوفی عنان اشاره‌ای به کناره‌گیری بشار اسد از قدرت نشده است.

روز چهارشنبه هیات بلندپایه‌‌ای از ترکیه برای گفت‌وگو با مقام‌های ایرانی وارد تهران شدند. رجب طیب اردوغان، نخست وزیر و احمد داوود اغلو، وزیر خارجه از کنفرانس هسته‌ای کره جنوبی به طور مستقیم به تهران آمدند.

بحران سوریه، مناقشه هسته‌ای ایران و نیز مبادلات اقتصادی از عمده محورهای گفت‌وگوهای دو طرف عنوان شده است.

درحالی که ترکیه از مخالفان بشار اسد حمایت می‌کند، تهران همچنان به حمایت‌های خود از دمشق ادامه می‌دهد.

روز چهارشنبه، علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران درباره طرح کوفی عنان گفت: «ماموریت کوفی عنان درباره مسئله سوریه امیدواریم و فکر می‌کنیم حمایت اعراب، ترکیه و سازمان ملل از ماموریت کوفی عنان می‌تواند به حل مسئله سوریه کمک کند.»

صالحی درباره اختلاف مواضع ترکیه و ایران در مورد سوریه گفت: «اختلاف نظرهایی با ترکیه درخصوص موضوع سوریه داریم اما با دوستان ترک خود به طور مستمر در حال گفت‌و‌گو و رایزنی هستیم و در این زمینه بارها و بارها با همتای ترک خود چه به صورت حضوری و چه تلفنی گفت‌و‌گو کرده‌ام.»

علی اکبر صالحی، روز سه‌شنبه با فیصل مقداد، فرستاده ویژه بشار اسد دیدار و گرفته کرده بود.

پیشتر روسیه نیز حمایت خود را از طرح کوفی عنان اعلام کرده بود. دمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه گفته بود که این طرح آخرین بخت برای جلوگیری از جنگ داخلی در سوریه است.

برپایه گزارش‌های منتشر شده، دمشق نیز طرح کوفی عنان را پذیرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016